Futball a Facebookon

Írta: Alapblog

Egy KPGM-tanulmány szerint a futballklubok közösségi médiában való jelenléte erősen korrelál a pályán mutatott teljesítményükkel.


A  KPMG könyvvizsgáló cég 2018-ban elkészítette a „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című tanulmányát. A tanulmányban Európa 32 vezető klubjára vonatkozó részletes elemzéseket olvashatunk. A kiadvány fókuszában a futball klubok vállalati értéke áll. Azonban egy külön fejezetet kap a klubok közösségi médiában való jelenléte, hisz a pályán mutatott teljesítményük erősen korrelál követőik számával.

A klubok felismerték azt, hogy a közösségi média nem csak egy kommunikációs csatorna számukra, amin el tudják juttatni üzeneteiket rajongóik felé. A céljuk ma már az, hogy a kereskedelmi értéküket is pénzzé tudják váltani, azáltal, hogy számos új felhasználót tudnak bevonzani, és aktív fogyasztóvá tudják tenni őket. A klubok azonban arra is tudnak kereskedelmi szempontból koncentrálni a közösségi médián keresztül, hogy egy szurkoló rendelkezik másod és harmadlagos klub preferenciával is, és így ők is aktív potenciális fogyasztók is egyben.

A vezető 32 európai labdarúgó klub összesen 1 milliárd 191 millió Facebook, Twitter és Instagram követővel rendelkezik. A Facebook követők száma 59% az össz követőn belül, ami 699 millió embert jelent, a Twitter 21%-ot, míg az Instagram 20%-ot tudhat magáénak, ami 251 és 241 millió követőt jelent.

A klubok rangsorát a Real Madrid vezeti, összesen 214,5 millió összesített felhasználóval. Az FC Barcelona a második 211,3 millió követővel a rangsorban, megelőzvén a harmadik helyezett Manchester United-et, aki 114,9 millió regisztrált rajongót tudhat magáénak.

A csapatok mellett a játékosok is hatalmas számú rajongóval rendelkeznek, ami azért fontos a játékosoknak, mert a minél több követő megnöveli az értéküket a klubok és a szponzorok számára. Szép lassan a játékosok is média brand-ekké avanzsáltak az évek folyamán.

A játékosok rangsora nem meglepő módon a következő: első helyezett Cristiano Ronaldo 318,3 millió követővel. Őt a brazil Neymar követi 191,4 milliós követői számmal, míg a dobogó harmadik fokát Lionel Messi foglalja el 179,3 millió regisztrált rajongóval.

Számomra két fontos dolog következik a látott adatokból. Egyrészt a játékosok és a futball klub teljesítménye meghatározza, hogy milyen brand értéket tudnak képviselni a globális piacon. Másrészt azzal, hogy a két, gazdaságilag talán legfontosabb piacon, Észak-Amerikában és Ázsiában még gyerekcipőben jár a futball-imádat, van tere a növekedésnek.

 




Árfolyamok

EUR: 321.94CHF: 286.79USD: 285.41
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12