A Pogácsakirály visszatér! A Haszon interjúja Palásti Józseffel

Zacher-barackpárnát, mákos gubát és pékburgert gyártó céggel tért vissza Palásti József a pékszakmába.  A Fornetti egykori alapító – tulajdonosa ezzel párhuzamosan a készétel piacot is rohamozza a Beeep! márkájú termékeivel.

A Fornettit öt évvel ezelőtt adtam el egy svájci befektetőnek, de a szerződésben vállalt korlátozás két éve lejárt, így már hivatalosan is “lisztes lehet a kezem” – azaz gyárthatok pékárut is. Régi kereskedelmi partnereim kerestek meg és biztattak, mert az elmúlt években kiüresedni látszik a szakma, kifogyóban a kreatív innováció, nem jelennek meg aktuális újítások a péksütemények piacán. Kevés kivétellel hiányzik a vevőközpontúság és a szakmai alázat is, amit sokak szerint én képviseltem.

Palásti József azt vallja, legyen mindig B-terved. Tavaly novemberben döntött az új cég, a Hírös P. Pékiskola, rövidítve HIPPI beindításáról, márciusban pedig már zajlott a próbaüzem. Hatvanféle édes és sós terméket fejlesztettek ki, ebből maradt az a 12-15 féle ízkombináció, amelyből az első hat termék már a boltokba került.

Újítani mindig lehet, és mindig kell is! A HIPPI nem egyszerűen gyár, hanem egy kutatás-fejlesztési és oktatási-képzési központ is. Mivel részvételemmel egy sor országban folynak különféle fejlesztések, ezek irányítására, az ottani szakemberek képzésére is szolgál majd az új központ. Az egymilliárd forintos beruházással létrehozott újgenerációs gyártóvonalról pedig hamarosan további termékkülönlegességek gazdagítják a választékot.

További részletek a Haszon magazin most megjelent, szeptemberi számában.