10 tipp: így válassz jó nevet a cégednek!

Írta: Haszon - Készült: 2017. március 23.

Felmérések szerint a legtöbb kis- és középvállalkozás névválasztására két szélsőség jellemző: vagy túl kevés időt töltenek a név kitalálásával, vagy túlbonyolítják a folyamatot. A következő hasznos tippeket a Microsoft Small Business tette közzé arról, miként adjunk találó nevet vállalkozásunknak.


1. Legyen értelme

Meglévő nevet, fogalmat válasszunk, amely lehetőleg kapcsolódik a cég tevékenységéhez. Erre sokkal könnyebben emlékeznek az emberek, mintha a tulajdonos nevét, kezdőbetűit, vagy „és társai” kifejezést használunk.

2. Inkább ne alkossunk szavakat

Ilyen mesterséges képződmény az Adidas, a Tesco. Effajta név olyan nagy társaságoknak való, amelyek egyedi képet alakítanak ki magukról, és nem céljuk, hogy könnyen megjegyezzék a nevüket. Ennek komoly ára van: nemzetközi reklámkampányok, módszeres PR és szponzori tevékenység.

3. Használjunk színes asszociációkat

Ha olyan név mellett döntünk, amely konkrétan leírja a tevékenységet, akkor azt fel lehet dobni egyszerű, de létező névvel! Például Korona ékszerház, Mindenes barkácsbolt.

4. Ragaszkodjunk a rövidséghez

A túl sok a szó vagy betű nehezíti a név felidézését. Mi hangzik jobban: Korona ékszerház vagy Korona ékszerház és ajándékbolt? Bár előnyös, ha minden tevékenységünket sikerül belesűrítenünk a névbe, mégis messze jobb, ha rövid és könnyen megjegyezhető cégnevet választunk.

5. Keressük a kellemes hangzást

Könnyű kimondani, leperdül a név a szánkról? Cseng, sziszeg? Olyan nevet, kombinációt keressünk, amely dallamos és jó hallgatni. Ezért válnak be nagyon jól az alliterációk – azonos hanggal kezdődő szavak –, mint a Mesés Manna (természetes élelmiszerek).

6. Vessük be a földrajzot is!

Ha jól átgondoltan használjuk fel a székhelyünk nevét, az emlékezetesebbé teszi leendő cégünket, különösen akkor, ha ügyfeleink is ezen a településen élnek. Ha majdani ügyfélkörünk ismeri, szereti a települést – példának okáért Pécset –, akkor a Pécsi ékszerház bizalomgerjesztően cseng majd fülének.

7. Lophatunk?

Vannak cégek, amelyek szívesen profitálnak más márkák jól csengő nevéből, és hasonló hangzásút választanak maguknak. Ám legyünk etikusak, ne építsünk a megtévesztésre. És ne kockáztassunk egy drága pereskedést.

8. Ne közösködjünk túlságosan

Kerüljük az olyan „elcsépelt” neveket, amelyeket már sokan választottak.

9. Ne rágódjunk rajta túl sokáig!

Igaz, hogy nagy körültekintéssel kell nevet kiválasztani, de azért ügyeljünk, hogy ne túl sokáig ízlelgessük, forgassuk magunkban az egyes ötleteket. Mert amint bevésődik egy név, máris sokkal jobbnak tűnik, mint amikor először halljuk.

10. Kerüljük a túlbonyolítást, a jópofizást

A trükkösen írt szavak, furcsa grafikák, rafinált logók, jópofa reklámok egyáltalán nem olyan emlékezetesek az ügyfeleknek, mint azt gondolnánk. Legyünk inkább egyszerűek, célratörőek, mert a világos fogalmazás, a jól érthető szavak írásban és beszédben egyaránt a legkönnyebben megjegyezhető, leghatékonyabb közlési formát alkotják.




Árfolyamok

EUR: 326.71CHF: 289.65USD: 292.75
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12