10 állás a jövőből, melyekre a Te cégednek is szüksége lehet

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2017. április 04.

Tudtad, hogy a legtöbb startupnál van boldogság menedzser, aki a dolgozók jókedvéért felel? Kíváncsi vagy, hogy vállalkozóként szükséged van-e chatbotosra? Mit csinál egy Growth Hacker? A Startup Safary szervezői 10 szakmát gyűjtöttek össze, melyekre egy 21. századi cégnek már szüksége van, pedig lehet, hogy eddig nem is tudott a pozíció létezéséről.



Mood Manager / Happiness Manager


Ebben a pozícióban csak azzal kell foglalkozni, hogy a cégnél mindenki jól érezze magát. Tulajdonképpen a speciális HR-es, akinek munkája nem csak abban merül ki, hogy évente kétszer megszervezi a csapatépítő tréningeket. A Google keresőóriásnál olyan szinten foglalkoznak a „jóltartással”, hogy a mood menedzser egyenesen azt üzeni a dolgozóknak: „Ne menj haza, itt mindened megvan, rendelünk neked vacsorát, megágyazunk, csak dolgozz tovább.”

Szükségem van rá a cégemben? Nem is gondolnánk, de szinte minden hazai startup alkalmaz ilyen embert. Most, hogy egyre nehezebb munkaerőt találni és egyre nagyobb a fizetési verseny is, nagyon fontossá válhat ez a pozíció az alkalmazottak megtartásában.
Hogyan lehetek…? Egyelőre nincs Mood Manager képzés vagy szak. Az ilyen pozíciókra igazi energiabombákat keresnek, akik mindig tudnak mosolyogni és kreatívan állnak a problémákhoz. Ne gondoljuk, hogy ez egy álommeló: kevés olyan ember van, akinek az év minden napján félig tele van a pohár és bármikor képes a búvalbélelt kollégákat felvidítani.


User Experience - Felhasználói élménytervező


Ő az, aki egy - a vezetőknek és a marketingeseknek már nagyon tetsző - honlap indulása előtt elmondja, miért nem fog hatékonyan működni. Persze nem ilyen egyszerű, de ő elemzi a weboldalt vagy az online áruházat és megmondja, hol legyen a menüsor, mi legyen az elnevezése a pontoknak (például rólunk vagy a cégről). Mindezt egy fókuszcsoporttal is megvizsgálja, hogy az is kiderüljön a „vásárlás” gomb kék vagy zöld legyen.

Szükségem van rá a cégemben? Reklám- és médiaügynökségeknek nélkülözhetetlen, de egy forgalmasabb webshop üzemeltetésénél is érdemes alkalmazni uexeket, mert mindig lehet csiszolni, fejleszteni az oldalon.
Hogyan lehetek…? Ez a feladatkör egy komplex embert kíván. Marketinges tapasztalat, üzleti érzék és programozói tudás is szükséges hozzá.

Ha még több szakmára vagy kíváncsi, lapozz tovább!




Árfolyamok

EUR: 309.13CHF: 284.16USD: 274.81
 

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Hogyan keres új munkaerőt a Mercedes?

„Kecskemét most is jó hely, azonban a várossal azon dolgozunk, hogy még élhetőbb legyen. Ha vannak jó munkahelyek, minőségi óvodák, iskolák, szórakozási lehetőségek, akkor nehezebben csábítható el magasabb fizetési ígérettel a...
Tovább >>
Károly világa

A francia elnökválasztás igazi tétje

Luxusgonddal küzdenek a franciák, legalábbis innen nézve. Az EU második legnépesebb nemzete szereti az életet, szereti a jóléti államot és forradalmi múltja ellenére utálja a változásokat. ...
Tovább >>