TrendFM

7 rossz beidegződés, ami gátolja a karriered

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. június 01.

Megakadt a karriered, nem érsz a feladataid végére a munkahelyen? Úgy érzed, hogy többre is vihetnéd, de a főnökeid nem veszik észre, hogy milyen tehetséges és nélkülözhetetlen vagy? Mielőtt elkezdenéd őket hibáztatni, esetleg új állást keresni, kicsit nézz magadba. Mutatunk néhány egyszerű tippet, amivel új életet lehelhetsz a karrieredbe. És különösen jó bennük, hogy csak rajtad múlik a dolog.



1.    Folyton elkésel

A késés egy olyan rossz szokás, amit mások nagyon nehezen tolerálnak. Senki sem szereti, ha lopják az idejét, a notórius későkről pedig az általában a vélemény, hogy egyáltalán nem érdekli őket semmi. A vezetők pedig szeretik, ha az embereik törik magukat a sikerért. Ha azt látják, hogy valaki nem lelkes és aktív, akkor azt biztosan nem előléptetéssel vagy fizetésemeléssel fogják jutalmazni. Persze előfordul, hogy elfüstöl a 3-as metró, hogy késik a vonat, vagy baleset akasztja meg a forgalmat. Ilyen bármikor előfordulhat, és a cégeknél az ilyet egyszer-egyszer el is fogadják. Ám, ha a vonat minden nap késik, akkor sajnos az a szomorú megoldás, hogy korábbi járattal kell mennünk, mert a vasút szánalmas működése nem mehet a munkánk rovására.

 

2.    Nem tartod a határidőket

Bár az oka többnyire más, mint az állandó késésnek, a következményei mégis nagyon hasonlóak. Főleg fiatalabb kollégákkal fordul elő, hogy nem mernek nemet mondani, és minden feladatot elvállalnak. Súlyosbítja a helyzetet, hogy a rutintalanság azzal is járhat, hogy nem jól mérik fel a feladat elvégzéséhez szükséges időt, ezért állandó rohanásban, csúszásban vannak. Projekteknél ez sokak munkáját megnehezítheti, ha pedig a vezető számít a feladat elvégzésére – mert mondjuk a tulajdonosok felé kell riportolnia egy jelentés alapján –, akkor ezzel az ő karrieresélyét is rontjuk.  Ezért legyünk tisztában az egyes feladatok elvégzéséhez szükséges idővel, ha pedig előre nem lehet meghatározni, akkor kérjünk egy kis türelmet, és később adjunk határidőt. Ha sürgős egy feladat, akkor pedig tudni kell priorizálnunk, és félre tennünk az egyéb teendőket, amiről a vezetőt előre tájékoztassuk. Meg kell értenie, hogy ez a sürgősség ára. És még valami: ha látjuk, hogy biztosan nem végzünk időben, akkor ne sunnyogjunk, szóljunk erről minél előbb, és ha lehet, kérjünk segítséget vagy újabb határidőt.




Árfolyamok

EUR: 308.15CHF: 267.59USD: 262.32
 

Legnépszerűbb cikkek

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Nyeregben érzik magukat az alkalmazottak

Kevésbé elkötelezettek a dolgozók és egyre inkább úgy vélik, könnyű az álláskeresés, ha váltani akarnak. Ez körvonalazódik a céges világban mostanság. Ennek fő oka a munkaerőhiány, ami új helyzetet teremtett a munkaadók számára. Mit lehet e...
Tovább >>