Ezt tanulhatja egy cégvezető a légiirányítóktól

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. augusztus 01.

Nemrég majdnem tragikus, több száz ember halálába kerülő repülőgép-szerencsétlenség történt a San Franciscó-i Nemzetközi Repülőtéren, amikor egy utasszállító arra a kifutóra akart leszállni, ahol egy másik gép éppen várakozott. Kicsin múlott a dolog, és ebben nagy szerepe volt a légiirányítók képzésének, ami a cégvezetők és vállalkozók számára is például szolgálhat.


Amikor a San Franciscó-i repülőtér egyik kifutóján várakozó United Airlines utasszállító fölött mindössze 20 méterrel elhúzott az Air Canada gépe, akkor a légiirányítók pontosan tudták, hogy a repülés történetének egyik legvéresebb repülőgép-szerencsétlenségét sikerült elkerülniük. Ebben pedig nagy szerepe volt annak, ahogy a légiirányító cégek kiválasztják a munkatársaikat, valamint kezelik azok munkavégzés közben elkövetett hibáit.



A legfontosabb különbség más cégekhez képest az, hogy itt a hibákat alapvetően nem szankcionálják, nem jár értük büntetés. Ez azért nagyon fontos, mert így az irányítók be merik ismerni, ha elrontottak valamit, illetve ha valaki egy kolléga hibájára rámutat, akkor nem kell attól tartania, hogy ezzel kirúgatja a másikat. Persze ez nem a hanyagságra, a szabályok be nem tartására vonatkozik, itt ez alapkövetelmény.

Már maga a toborzás is nagyon szigorú, csak olyanokból lehet irányító, akik hajlandóak betartani a szabályokat, és akik mentálisan elég erősek ahhoz, hogy nagy nyomás alatt tiszta fejjel hozzanak döntéseket. Ezen kívül minden nap ellenőrzik a kollégákat, hogy alkalmasak-e a munkavégzésre.  És itt nem azt akarják tudni, hogy nem ittak-e, hanem a fizikai és az érzelmi állapotot ellenőrzik.

A hibákat a légiirányítóknál nagyon komolyan veszik, mindent jegyzőkönyveznek és kiértékelnek. Ha sokan követik el ugyanazt a hibát, akkor az a rendszer gyengeségét mutatja, ezért ha lehet, azon módosítanak, ha nem, akkor a képzést erősítik. Az emberek számára nyugalmat és biztonságot jelent, hogy tudják, egy pontos szabályrendszer alapján dolgoznak, és ha hibáznak, nincsenek magukra hagyva. Az egész rendszer arról szól, hogy a hibalehetőség esélyét minimalizálják, ha pedig mégis becsúszik valami, azt minél hamarabb észre vegyék és korrigálják. Itt egy valamit nem lehet tenni: szőnyeg alá söpörni a problémákat. Ez olyan technika, amit a cégvezetők és a vállalkozók is sikerrel használhatnak.




Árfolyamok

EUR: 303.87CHF: 269.13USD: 258.66
 

Legnépszerűbb cikkek

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Így legyél versenyképes felszolgáló

A nyári turistaszezonban szem elé kerül a felszolgáló szakma. Hiszen ki ne látná őket nyaralása alatt az éttermekben sürgölődni, mosolyogni, rendelést felvenni, rázós helyzeteket kezelni. Mi kell ahhoz, hogy valaki kitanulja a szakmá...
Tovább >>
Luxusgonddal küzdenek a franciák, legalábbis innen nézve. Az EU második legnépesebb nemzete szereti az életet, szereti a jóléti államot és forradalmi múltja ellenére utálja a változásokat. ...
Tovább >>