A KataPult éttermek sikersztorija

Írta: Mehlhoffer Tamás - Készült: 2009. november 01.

Családi kézben összpontosul a KataPult éttermek vezetése, jól példázva, miként válik két hölgy szorgalmából és kitartásából, egy ismert olimpiai bajnok, Storcz Botond nevéből és hátteréből, valamint minőségi vendéglátásból feltörekvő helyi márkanév.


Otthonról hozta a tepsiket és az egyéb főzőalkalmatosságokat Storcz-Giczy Katalin és édesanyja, amikor Budapest III. kerületében megnyitották első KataPult névre hallgató önkiszolgáló éttermüket. Ma a KataPult ismert márkanév Óbudán két étteremmel, egy most nyíló harmadikkal, jól példázva a jó üzleti helyzetfelismerő képesség, az elképesztő szorgalom, valamint a neves tulajdonostárs jelentette előnyök kombinációját. Utóbbi azért lehet a történet része, mert az egyik étterem társtulajdonosa Katalin férje, Storcz Botond háromszoros olimpiai bajnok, a magyar kajaksport egyik legsikeresebb versenyzője.

A KataPult természetesen a tulajdonosokról kapta a nevét, hiszen anya és lánya is Katalin, ehhez adták a ?pult? szót. E néven a legnagyobb étterem az óbudai Montevideo utcában, egy hatalmas irodapark egyik épületének alsó szintjén található. Nagy kiadóvállalatok, reklámügynökségek jelentik a célközönséget, naponta 400 embert. Eközben néhány utcára, a Kolosy tér környékén hasonló rendszerben működik a kisebb üzletekben, irodákban dolgozók körében sikeres, első vendéglátóhely.

Családból indult

A KataPult mindig is családi vállalkozás volt, már az indulást meghatározta ez a tény. 2001-ben a vendéglátóiparban dolgozó idősebb Katalinnak éppen nem volt elfoglaltsága, lánya pedig éttermekben, szórakozóhelyeken volt ? főként éjszakai műszakban ? felszolgáló, pultos vagy éppen bármixer. A gyorskiszolgáló vendéglátóegység gondolata az édesanyában fogalmazódott meg, de csakis úgy, ha lányával együtt csinálhatja. A Bécsi út-Kolosy tér környékén akkoriban már kiépült, új apartmanházak között megcsillant előttük a későbbi valóság: erre a kellemes környékre és a szomszédos kis pláza mellé új üzletek, szolgáltatások települnek, a lakásokban pedig kisebb cégek nyitnak majd irodákat. Az itt dolgozóknak pedig enniük kell valahol. ?Alaptőkénk alig volt, de a bérlőnk szimpatizált az anya-lánya vállalkozással, így kedvező feltételeket kínált, például lelakhattuk a kauciót? ? meséli Storcz-Giczy Katalin. ?Az első félévben mindössze 45-50 ezer forint volt a havi nyereségünk, így hétvégenként még dolgoztam az éjszakában?. Édesanyja főzött, vezette a konyhát, Katalin pedig a kiszolgálásért felelt: a mai napig ez a felállás, csak immár nagyobb személyzettel.

Az étterem beváltotta a reményeket, a mai napig hosszú sorok kígyóznak előtte a csúcsidőszakban, ami természetesen az ebédidőt jelenti. Eközben a Montevideo utcában épülni kezdett az irodapark, és a KataPult tulajdonosai megpályázták az egyik irodaház éttermének vezetését, ám elestek a megbízástól. Talán nem is bánják már, mert ezután éppen a Bécsi úti KataPultban ismerkedett meg Katalin férjével, Storcz Botonddal, akit testvére hívott oda, mondván ?nehogy már a kínai önkiszolgálóban ebédeljen.

Amikor 2005-ben újabb pályázatot írtak ki az irodapark egy következő, nagyobb épületében az étteremre, a kajakkenu szövetség jelenlegi kapitányának, az országosan elismert bajnoknak és immár KataPult-társtulajdonosnak jól jött a neve és az ehhez kapcsolódó anyagi biztonság ígérete. Megkapták az üzlethelyiséget, és együtt rá tudták fordítani az étterem berendezéséhez szükséges több tízmillió forintot. A helyzetfelismerő képesség itt is jól jött, hiszen a környező nagy irodaházaknak ugyanúgy szükségük volt kulturált környezetben elfogyasztható, jó minőségű ételekre, mint a Bécsi út menti kisebb cégek munkatársainak.

Nagy adagok, gyors kiszolgálás

Ez azonban csak az alaphelyzet, a Kata- Pult sikere a fogyasztási szokások ismeretében és a remek kiszolgálásban rejlik. ?Azt szokták mondani, hogy nagyok az adagok? ? mondja Storcz Botond rátapintva a hazai vásárlók egyik fontos szempontjára, az ár-méret arányra. (Annak idején a Don Pepe pizzériahálózat sikerének is az adagok növelése volt a nyitja.) A másik fontos szempont a bő választék. ?Gyorskiszolgáló éttermet vezetni jóval munkaigényesebb, mint egy hagyományosat, mert itt nem elég kétféle menü és 30 féle választható étel hónapokon át. Mindennap újat kell adni, hiszen ha a látogatók, akik naponta itt ebédelnek, nem látnak egy csomó új tételt az étlapon délben, előbb-utóbb máshová mennek.? Emiatt ez a fajta étterem tőkeés munkaigényes, 15-en dolgoznak itt. A készételek, főzelékek konyhai munkálatai már reggel 6-kor megkezdődnek, a frissensültek pedig tényleg frissen, akár a csúcsidei rendelésekkel párhuzamosan kerülnek a tányérokra. Ezt persze a gyors és barátságos kiszolgálás is segíti, a munkahelyi éttermeknél ugyanis szempont, hogy ne kelljen félórát sorban állni az ebédért. Storcz-Giczy Katalin maga irányítja a kiszolgáló személyzetet, de példát mutat azzal, hogy ebédidőben ő is beáll a pult mögé és tálal, tölt, mint a többiek. ?Nagyon fájt a szívem, amikor átjöttünk a Bécsi úti étteremből ide, de itt nagyobb szükség van rám. A testvérem viszi most az első üzletet? ? mondja, jelezve, hogy a család kezében marad a márkanév.

Megtölteni az estéket

A Montevideo utcai étterem stílusa igényes, modern, az olaszos minimál stílust idézi. Már ez is jelzi, hogy a tulajdonosok a kezdettől fogva többre gondoltak, mint egy hagyományos, gyorskiszolgáló étterem. Hirdetési tevékenységük az interneten is arra irányul, hogy megtöltsék az estéket rendezvényekkel, születésnapokkal, esküvőkkel. Utóbbira volt is több alkalom, és persze a közelgő karácsonyi- évvégi buliszezon is segít nekik. Egyéb marketingre nincsen szükség: az étterem eladja magát. A sportoló hírnevére már nincs is különösebb szükség, bár a sportrajongók azért tudják, hogy a szomszédban Hajdú Attila focista kávézója működik. Miért választják az egykori bajnokok ilyen nagy számban a vendéglátást, kérdezzük Storcz Botondot más példákra is utalva. A szövetségi kapitány a tulajdonosok számára kötetlen munkaidőt, a relatív szabadságot tartja az éttermek, kávézók fő vonzerejének. Ő magának is kedvére való ez az ágazat, a családi vállalkozás kereteit pedig különösen előnyösnek tartja. ?Egy csomó ellenőrzést meg lehet vele spórolni, hiszen bízunk egymásban? ? mondja. ?Általában nem vitázunk, jól kiegészítjük egymást. Én képviselem a számokban racionális oldalt, feleségem és anyósom pedig a vendéglátó szakmát. Persze a magánélet és az üzlet némileg összemosódik, viszont nem kell vezetői értekezletet összehívni, megbeszéljük a dolgokat az úton hazafelé.?

A családi vállalkozás a tervek szerint ezen az úton jár tovább. A következő lépés ezúttal Storcz-Giczy Katalin édesapjának új étterme lesz szintén a III. kerületben, a Magyar Televízió új székházának forgalmára építve. A név persze itt is KataPult lesz.

NÉVJEGY

Storcz Botond (34) és felesége, Storcz-Giczy Katalin (29) a főváros és Óbuda mellett, a Pest megyei Ürömön élnek, egy családi házban Botond 8 éves Dorka lányával és 2 éves Katica lányukkal. Botond egy takarékos családi autóval, egy Toyota Corolla Versóval jár, mint mondja, nincsenek megalomán elképzelései az autókról. Katalin szintén Toyotával, de ő egy kisebb Yarissal jár munkába. A gyerekek kitöltik a szabadidő nagy részét, de Storcz Botond szeret biciklizni, úszni, futni és idényszerűen persze kajakozni. Főállása jelenleg a Magyar Kajak-Kenu Szövetség felnőtt kapitányi posztja, ő állítja össze például az olimpiai keretet.

A SIKER TITKA

  • A helyszín üzleti potenciáljának felismerése
  • A vendégek fogyasztási szokásainak ismerete
  • Erős vendéglátós háttér
  • Ismert név kihasználása
  • A márkanév építése, használata



Árfolyamok

EUR: 359.95CHF: 340.43USD: 331.2
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
10 dolog, amit tudnia kell
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12