TrendFM

7 óra alatt 1100 új regisztráló - működő marketing előben

Írta: Haszon - Készült: 2015. március 09.

A gyártók és a nagykereskedők fele 10 százalék feletti árbevétel-növekedéssel számol 2015-ben – derült ki a IV. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián végzett kutatásban. A NagykerMarketing tegnapi rendezvényén az előadások alatt élőben készült el egy honlap, melyre több mint ezer regisztrálót sikerült gyűjteni a nap végére. A kutatásról, a résztvevők előadásáról és az élőshowról készítettünk összefoglalót.


„Nagyjából annyi vállalkozó van Magyarországon, mint amennyi most itt ül” mondta el a IV. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián Bige László, a Bige Holding tulajdonosa, az ország második leggazdagabb embere, amikor a megjelent közel 400 látogatóra nézett, aztán alapos fejmosást tartott a megjelenteknek, hogyan legyenek sikeres vállalkozók: „Ne lopj a saját cégedből és legyél maximálisan takarékos!”

Öt tipp a meggazdagodáshoz Bige Lászlótól

1, „A vállalkozásodban év végén az EBIDTA (adózás előtti eredmény) háromszorosánál nem lehet nagyobb a hitelállomány.”

2, „Mindig a legdrágább beruházást végezd el elsőként!”

3, „A gyártókapacitásod a piaci igény fele legyen!”

4, „Aludj nyugodtan és csak a nyereség 30 százalékát vedd ki osztalékként”

5, „Egy sikeres céghez 1 okos és sok szorgalmas ember kell. De ne alkalmazz hülyéket!”

„Hiszek a lóban. Az automobilt múló jelenségnek tartom”

II. Vilmos német császár klasszikus tévedésével figyelmeztetett Szeley Balázs, a Google Magyarország marketingvezetője arra, hogy a cégek egyik napról a másikra versenyhátrányba kerülhetnek, ha nem alkalmazkodnak a technológiai újításokhoz.  Példának hozta, hogy a magyar honlapok mindössze két százalékát optimalizálták mobilra. Ezek a weboldalak nemcsak kizárják azokat az ügyfeleket, akik okostelefonról interneteznek, a Google új kereső-algoritmusa a találati listában hátrébb sorolja a nem reszponzív szájtokat. „Nagyon kevesen használják a Youtube videóbloggereit marketingcélokra. Pedig 300-400 ezres elérése van egy-egy rövidfilmnek, ami jobb, mint a legtöbb kereskedelmi tévé elérése. Ráadásul ez olcsóbb is” adott zárszóként marketing tanácsot Szeley.

„Egy vagyont hagytam náluk” – három a magyar igazság

Jagodics Rita, a Kereskedelmi Marketing vezetője egy tanulságos történetet mesélt el a kitartó értékesítés sikeréről: „Egy sminkcég exkluzív tanfolyamot akart nekem eladni. Elsőre nemet mondtam, sokat dolgozom, nem érek rá. Másodszor hétvégére akartak meghívni, megint csalódást kellett keltenem. A legtöbben itt adták volna fel. Ők nem! Harmadszor megkérdezték, meddig dolgozom, mert a képzést úgy időzítik. Ezt már nem tudtam elutasítani. És persze egy vagyont hagytam náluk.” Ma a cégek 97 százalékánál a marketinget és az értékesítést teljesen külön kezelik, ami probléma. Egymásra mutogatás helyett házasságot kellene kötnie e két részlegnek.

1132 regisztráló a semmiből

A konferencia show-eleme egy honlap elkészítése volt. Ez önmagában persze nem lenne elég, sőt mondhatnánk, hogy bárkinek sikerülhet. A NagykerMarketing csapata azonban nemcsak létrehozta az oldalt, vállalta, hogy a nap végére 200 regisztrálót gyűjt (névvel, e-mail címmel, mobilszámmal). 11-kor készült el a honlap és mindössze 7 óra múlva a kitűzött cél több mint ötszörösét sikerült teljesíteni.  Mindent bevetettek: profi szövegírók, marketingesek, programozók, Facebook hirdetés, hideghívások…

A kutatásról:

A konferencián megjelent cégvezetők között egy mobil alkalmazás segítségével felmértük a vállalkozások beruházási hajlandóságát és a 2015-ös árbevételre vonatkozó terveiket.  Kiderült, hogy a válaszadók több mint háromnegyede 5 százaléknál nagyobb árbevétel-növekedésre számít idén, és csak 1 százalékuk számol csökkenéssel. A 2008-as gazdasági válságra a cégek jelentős része a marketingköltések csökkentésével reagált. A felmérésből jól látszik, hogy ez a trend megfordulni látszik: a cégek jelentős része idén éppen a marketingre fog költeni.





Árfolyamok

EUR: 308.06CHF: 267.91USD: 261.29
 

Legnépszerűbb cikkek

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Nyeregben érzik magukat az alkalmazottak

Kevésbé elkötelezettek a dolgozók és egyre inkább úgy vélik, könnyű az álláskeresés, ha váltani akarnak. Ez körvonalazódik a céges világban mostanság. Ennek fő oka a munkaerőhiány, ami új helyzetet teremtett a munkaadók számára. Mit lehet e...
Tovább >>