Rövidesen emelkedik a dohánytermékek ára. A kétlépcsős jövedékiadó-emelés első, januári szakaszához közeledve a trafikok már decemberben elkezdtek árat emelni, ezért az iparági várakozások szerint a közelgő április 1-jei adóváltozás hatását is lassan elkezdjük érezni.



A cigaretták átlagára a jövő hónaptól várhatóan csaknem 1700 forint lesz. Ugyanakkor arra is számítani kell, hogy a felső kategóriás termékekért 1800 forintot is elkérhetnek dobozonként, hiszen a januári változással egyidejűleg is 130 forint volt az egyszeri áremelés mértéke. Ugyancsak 1700 forintos vagy valamivel még a feletti fogyasztói árszintre van kilátás a kis tasakos dohány (a legnépszerűbb, 30 grammos csomagolás) esetében, amelynek az ára decemberben is 80 forinttal lett több

- írja a Világgazdaság.

Minden drágul

Az e-cigaretták töltőfolyadékának adója minden bizonnyal milliliterenként 5 forinttal 30 forintra emelkedik tovább, a januári drágulás mértékének megismétlődését feltételezve. Nem kerüli el az adóemelés a hevített termékeket sem, a 80 forintos korábbi drágulás ismétlődése esetén feltételezhetjük, hogy 1500 forint fölé ugorhat a csomagonként számított ár.

Miért drágul?

Az idei kétlépcsős jövedékiadó-emelésnek külső oka van, de a vonatkozó európai uniós szabályozás újragondolása már zajlik. A főszabály az, hogy a cigaretták adóterhének el kell érnie az áruk 60 százalékát. Ebbe viszont bezavarhat az áfakulcs, ami nálunk európai összevetésben éllovasnak számít, 27 százalék.

The Conversation

Friss

Fotó: pixabay.com

Küszöbön a PayPal Bank? Újabb szuperapplikáció született

Több mint 20 éven keresztül a PayPal arra fókuszált, amit a neve is sugall, az online fizetésekre. Ez a korszak azonban a végéhez közeledik, ugyanis a fintech cég komoly lépést tett, hogy teljes értékű bankszolgáltatóvá váljon.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Újabb cég állt át a négynapos munkahétre

A milliárd dolláros amerikai startup, a Bolt (nem összekeverendő a hazánkban is működő, azonos nevű vállalattal) három hónapos tesztprojektet indított, amelyben azt vizsgálja, hogyan hat a dolgozóira a négynapos munkahét.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: pixabay.com

Az ABBA sztárjánál ma is a "Money, money, money" a sláger

Banális okból kifolyólag a zeneipar szereplői évente több mint 500 millió fonttól, átszámítva nagyjából 206 milliárd forinttól esnek el. Az ABBA sztárja, Bjorn Ulvaeus egy olyan kampányt indított, amellyel kiküszöbölhető a probléma.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!