Stresszmentesítés mozgással: kapcsolja ki magát!

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2018. február 15.

Mit tegyünk, ha a munkahelyi stressz és kimerültség már a teljesítményünk rovására megy? Az alternatív mozgásformák nemcsak a testet, a szellemet is felfrissítik. Összegyűjtöttük a legjobbakat a „stresszmentesítésre”.


Szerencsére egyre több program és tréning foglalkozik az egész nap az irodában, nagy feszültség alatt dolgozókkal. Ezekkel próbálnak tenni az ellen, hogy az ülőmunka és a munkahelyi stressz tartósan befolyásolja a dolgozók közérzetét és egészségét.

Férfiaknak

Body ART: A BodyArt funkcionális tréning, ami azt jelenti, hogy olyan mozdulatok vannak benne, amelyeket a hétköznapokban is végzünk. Teljes testgyakorlatokat használunk, mint a jógában. Az egész rendszer a jin-jang elvén épül fel: a mozdulatokat mindig a belégzés-kilégzés ritmusára és tempójára végezzük.

Ki kezdje el? Akinek a jóga túlságosan megterhelő és kevésbé érdekli a filozófia.

Ashtanga Jóga: Az Ashtanga jóga egyedülálló a jóga mozgásformák között. Jóval dinamikusabb, kiváló erőnlét kell hozzá, jobb mozgáskoordinációt, egyensúlyt, és hajlékonyságot igényel, mint a legtöbb mozgásforma. Rengeteg erőt meríthetünk a rendszeres gyakorlásból, amely megtanít rá, hogy folyamatos erőfeszítéssel minden célt elérhetünk. Gyakorlás közben a méregtelenítési folyamatok felgyorsulnak, és a test olyan gyorsan égeti a kalóriákat, mintha szaunában kocognánk. A légzés és a mozgás egyedülálló egységbe van összekapcsolva az Ashtanga jógában, és a gyakorlás keltette belső hő tisztító hatással van fizikai, energetikai és érzelmi szinten egyaránt. A mély relaxáció fontos részét képezi a gyakorlásnak, amely kiválóan oldja a hétköznapok felhalmozódott stresszét.

Ki kezdje el? Bárki kipróbálhatja az ashtanga jóga kezdő változatát, aki már korábban is jógázott. Ez a jógatípus erősíti a szív- és érrendszert, az immunrendszert, rugalmassá válik a test és erősödik az akarat.

 

Hölgyeknek

Kismama jóga: Többnyire mellőzi a klasszikus jóga-testgyakorlatok statikus, hosszan kitartott elemekből, sokszor komoly erőkifejtést igénylő pozíciókból álló technikáit. Végig lassú mozgásokat kell gyakorolni, a várandósság folyamatos változásait a Kismama Jóga ezzel is hűen tükrözi. Néhány izmot ugyan erősít, mint például a mellizmokat, de az erősítésnél fontosabb ebben az időszakban a lazítás.

Ki kezdje el? Azoknak a kismamáknak ajánlják, akik nem akarnak leállni a testmozgással a terhesség alatt.

 

Pilates: A medencefenék, a gerincmenti izmok, a gátizom és a haránt hasizom fejlesztésén túl, arányosan fejleszti a vázizmokat. Erősíti a törzs izmait, megelőzi a gerincproblémák kialakulását, növeli a mozgásterjedelmet és a stabilitást. Olyan edzésmódszer, ami segít az ideg - izom kapcsolatok elmélyítésében, egy tudatos testedzés elsajátításában, amely alapját képezi az mozgások helyes „megtanulásának”.

Ki kezdje el? Bár főleg hölgyek látogatják az órákat, a mozgásforma feltalálója férfi. Szerinte az idősebb kor sem lehet követelmény, hiszen „annyi idős vagy, amennyi a gerincoszlopod”. A fiataloknak éppen olyan fontos a gerinc melletti izmok megerősítése, csak 20 évesen, a rossz tartás és mozgáshiány miatt még nem fáj állandóan a hátuk.

Mindenkinek

Gerinctréning: Olyan speciális óra, amelyet gyógytornász irányít és az izomcsoportok erősítése mellett, az ízületek kímélésén van a hangsúly. Az orvos által felismert gerinc elváltozások vagy gerincfájdalmak esetében segít a gerinctréning. A mélyizmok - has és hátizmok - fejlesztésével és erősítésével fokozzák a gerinc mobilitását. Rendszeres, célzott mozgás végzése esetében javít a gerinc deformitásainak korrigálásában és a fájdalmak enyhítésében.

Ki kezdje el? Az ülő munkát végzők gyakran panaszkodnak hátfájásra, nekik kifejezetten ajánlott ez a tréning.

Jóga az irodában

Nem szükséges csoportos órákra járni, ha jógázni szeretnénk. A YogaMe! program lényege, hogy az irodába jönnek az oktatók.

Az órák egyik legnagyobb előnye a szellemi foglalkozásúak számára, hogy azáltal, hogy a 60-90 perces órák alatt a gyakorlók pusztán a légzésükre koncentrálnak, az egész nap egyik gondolatról a másikra ugró elme meg tud pihenni, az idegrendszer számára ez nagyobb ajándék, mint egy hosszabb alvás. Így a gondolatok rendeződnek, új ötletek, új megoldások születhetnek. Gyorsabban, kipihentebben, nyugodtabban folytatódhat a munka.

Az irodajóga foglalkozásokon az átmozgató gyakorlatok által nemcsak az ülőmunka hatásai ellensúlyozhatók, de felfrissülve, magabiztosan folytatható a nap. A preventív, bárki által elvégezhető és megtanulható jógagyakorlatok által az üléstől terhelt gerinc szinte fellélegzik, a rövidült izmok megnyújthatók, a helyes tartásért felelős, de az ülésben meggyengülő izmok erősíthetők. Így a jobb tartású dolgozók magabiztosabbnak látszanak – és azzá is válnak.

A YogaMe! irodajóga szolgáltatásai annyiban különböznek a hagyományos jógafoglalkozásoktól, hogy az órák fókusza a fent felsorolt témákra csoportosul: az ülőmunka ártalmait ellensúlyozó, tartásjavító és stresszoldó gyakorlatokkal a résztvevők pontosan azt kapják, amire a csoportnak, az adott cég dolgozóinak szüksége van. Másrészt a jógaórák az ügyfelek irodáiban, tárgyalóiban, konferenciatermeiben, közösségi szobáiban zajlanak, így megspórolható az utazási idő, és a dolgozók is szívesebben vesznek részt így az órákon, mintha még egy külső terembe kellene ellátogatni.

 




Árfolyamok

EUR: 350.53CHF: 331.01USD: 321.91
 

Legnépszerűbb cikkek

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
10 dolog, amit tudnia kell
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12