A fogyókúra vége: öt tipp az utolsó öt kilóhoz

Írta: Schilling Tamás - Készült: 2018. február 15.

Minden nagyszerűen haladt eddig a diétával, sikeresen lefogytunk 10 vagy akár 20 kilót, de még mindig van egy kis felesleg, ami nem akar eltűnni. Íme a titok, hogyan lehet a nagy fogyás végül tökéletes.


 

  1. Túl kevés kalória

A szervezet célja, hogy egyensúlyban tartsa az energia beáramlást az energia kiáramlással. Ha túl keveset eszünk, akkor a diéta első napjaiban tapasztalt ugrásszerű súlycsökkenést követően, a szervezet alkalmazkodik. Csökkenti az alapanyagcseréjét, hogy kevesebb energiával is fenntartsa működését. A fogyás tehát megáll.

Teendő: Nem érdemes koplalni, együnk naponta 5 alkalommal alacsony zsír-, és szénhidrát tartalmú ételeket! Ha megáll a fogyás könnyen segíthetnek a természetes vízhajtók is (lásd keretes írásunkat).

 

  1. Megszokta a fogyást a szervezet

A fogyás kulcsa az, hogy több energiát használunk el, mint amennyit beviszünk a szervezetünkbe, ami azt jelenti, hogy kevesebb evés mellett többet kell mozognunk.

A test okos gépezet, ha kevesebb energiát viszünk be, válaszként kevesebb energiát fog felhasználni, tehát próbál túlélni, ám a fogyás tekintetében ez hátrányt jelent.

Teendő: Csapjuk be a szervezetünket! Variáljuk át az étrendet, változtassunk a bevitt mennyiségen; egyik nap többet, míg a másik nap kevesebbet együnk. A heti átlagot ez nem módosítja, de a ciklikusság mindenképpen segít kijátszani a szervezet alkalmazkodását, s így ismét beindul a fogyás.

 

  1. Leépült az izomzatunk

Ha nem visz be elegendő mennyiségű fehérjét, akkor a szervezet az izmokat is energiaforrásnak tekinti, így a zsírok mellett azt is elkezdi lebontani. Mivel a test először a kevésbé fontos területekről fogja a fehérjéket felhasználni, az izomzat csökkenése kezdetben kívülről még nem észlelhető. Mi köze ennek a fogyás sikertelenségéhez? Nagyon is sok!

Ugyanis az izomzat – még nyugalmi állapotban is – ötször több kalóriát éget el. Vagyis, csökkenésével automatikusan lecsökken az anyagcsere is, és a fogyás ismét megreked.

Teendő: Fogyasszunk elegendő mennyiségű fehérjét a diéta során, és természetesen építsük az izomzatunkat! Fontos fehérjebevitel is, a szilárd ételek mellett nagyon jó alternatívák erre a finom fehérjeporok, amelyek nélkül egyébként is nehéz betartani a diétádat.

 

  1. Megunja a sportot a testünk

A kondíció javulásával a szervezet hozzászokik egy bizonyos fajta mozgáshoz, s ezt követően már kevesebb energiával is végre tudja hajtani ugyanazt a mozgássort. A mozgás típusa ebben nem játszik szerepet, a lényeg a hozzászokáson van, ugyanazzal a mozgással már kevesebb kalóriát lehet elégetni.

Teendő: Változtassunk a mozgás intenzitásán, próbáljunk ki új mozgásformákat, végezzünk intervallum jellegű kardióedzéseket, amelyeket akár edzésről-edzésre változtathatunk.

 

  1. Elfáradtunk fejben

Akármennyire is kecsegtető a kitűzött cél, a több heti következetes edzés és diéta nem csak fizikális, hanem hatalmas szellemi megterhelés is, ami ugyanúgy lemerítheti a tartalékokat, mint a testet.

Teendő: Iktassunk be szükség (és szabadidő) szerinti kényeztető, pihenő napokat, órákat. Egy nagy kád relaxáló fürdő például ideális vagy menjünk el piknikezni a szabadba (diétás piknik-kosárral),

Táplálék kiegészítőkkel hatékonyan felfrissíthetjük a szellemi állapotunkat. Léteznek aminosavak fáradtság ellen is, és ezek teljesen természetesek!

A legjobb természetes vízhajtók

Spárga

A zöldség segíti a máj és a vese kiválasztó funkcióit. Vízhajtó hatása mellett a szívműködés egészségét is segít megőrizni, továbbá a szervezet savtalanításában is szerepet játszik.

Uborka

Az uborka igen magas víztartalommal rendelkezik, mely káliummal párosul, aminek köztudottan erőteljes vízhajtó hatása van. Fogyasztása mindemellett az emésztés és az anyagcsere megfelelő működését is segíti.

Zöld tea

A zöld teát nem véletlenül tartják az egyik leghatékonyabb természetes karcsúsító szernek. Amellett, hogy valóságos antioxidáns-bomba, felpörgeti az anyagcserét, méregtelenít, és megszabadít a szövetekben felhalmozódott felesleges víztől is.

Zeller

A zeller a petrezselyemhez hasonlóan a legerősebb természetes vízhajtó szerek közé tartozik, amit elsősorban káliumtartalmának köszönhet. Fontos tulajdonsága, hogy a szervezet sav-bázis egyensúlyának visszaállításában is számíthatsz rá.

Tök

Kevesen tudják, hogy a fogyókúra során vagy a vizesedés megszüntetésére keresve sem találhatnak egészségesebb táplálékot a sütőtöknél. A sárga finomság gazdag béta-karotinban, emellett serkenti az emésztést, és kiváló vízhajtó hatással rendelkezik.

Vízitorma

A vízi torma az egyik leghatékonyabb szer, amit méregtelenítő és salaktalanító kúrák során bevethetsz. Amellett, hogy vízhajtó hatású, serkenti az epe és a máj működését is. A legjobb, ha nyersen, salátaként fogyasztod, de teát is készíthetsz belőle.

Dinnye

A dinnye ízletes, lédús és zamatos, nem tartalmaz túl sok kalóriát, ennek ellenére laktat. Szinte teljes egészében víz, minek hatására kiváló vízhajtó, és a méregtelenítő, frissítő kúrák egyik leghatékonyabb eszköze.




Árfolyamok

EUR: 337.76CHF: 318.31USD: 312.45
 

Legnépszerűbb cikkek

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12