TrendFM

Egy memóriabajnok trükkjei egyszerű halandóknak

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. szeptember 11.

Yanjaa Wintersoul memória-világbajnok egyik népszerű "trükkje" az aktuális Ikea katalógus memorizálása. A Svédországban élő hölgynek négy olyan tippje van, amivel mi magunk is felturbózhatjuk a memóriánkat.


Yanjaa Wintesoul memóriabajnok, aki tudását egy látványos bemutatóval prezentálja a nagyérdeműnek: memorizálta a 328 oldalas, 4818 terméket tartalmazó 2018-as Ikea katalógust, hogy azután oldalanként elmondja, melyik oldalon pontosan mi látható. A 23 éves bajnoknő nem hisz a fotografikus memóriában, módszereit akkor dolgozta ki, amikor a négy éves üzleti iskoláját két év alatt teljesítette. Ebben a tárgyban egyetlen könyvet olvasott el, Joshua Foer Einsteinnel a Holdra című művét, amelynek szerzője feledékeny újságíróból az USA memóriabajnokává fejlesztette magát.

1. Memóriapalota

A memóriapalota ősi módszer, ami akkor hasznos, amikor több dolgot kell megjegyezni, ráadásul úgy, hogy a sorrend is fontos. A módszer a memória mindhárom alapelemét használja: a képzeletet, a képzettársítást és a helyszínt. Wintersoul a hálószobáját képzeli el általában, ezen belül pedig az egyes bútorokhoz (ágy, szék, szekrény stb.) kapcsolja hozzá a megjegyzendő elemeket. Több információ magyarul itt olvasható erről a technikáról.

2. Képzettársítás ismert dolgokkal

Wintersoul másik módszere, hogy az új dolgokat olyanokhoz kapcsolja, amelyeket már ismer, és amelyek szórakoztatóak a számára. A szolipszizmus (az elmélet, miszerint kizárólag az én létezik) definícióját például úgy memorizálja, hogy összekapcsolja a napfogyatkozással, amikor a Hold "egoizmusa" miatt nem látszik a Nap. Amikor meghallja a szolipszizmus kifejezést, akkor ez az összefüggés ugrik be neki azonnal. Ez a technika különösen az idegen szavak, kifejezések kapcsán lehet sikeres.




Árfolyamok

EUR: 309.3CHF: 268.43USD: 258.07
 

Legnépszerűbb cikkek

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Mire jó egy üzleti kapcsolatépítő klub?

Két évvel ezelőtt részletesen foglalkoztam az üzleti kapcsolatépítő klubokkal a Haszon magazin hasábjain. A közelmúltban Végvári-Nagy Kyra  és Végvári Tibor kommunikációs szakemberek meghívtak a Rapid Business nevet viselő rendez...
Tovább >>
Luxusgonddal küzdenek a franciák, legalábbis innen nézve. Az EU második legnépesebb nemzete szereti az életet, szereti a jóléti államot és forradalmi múltja ellenére utálja a változásokat. Az elnök munkaügyi reformja, illetve a szak...
Tovább >>