London szintet lép: nem épülhetnek parkolók az új irodaházakhoz

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. november 30.

Magyar szemmel elképesztő javaslattal állt elő a londoni városvezetés: a központi területeken ne lehessen parkolókat építeni azokhoz az újonnan épült lakó- és irodaházakhoz, amelyek jó tömegközlekedési kapcsolattal rendelkeznek.


Az ok egyszerű: így tényleg rászorítják az embereket a tömegközlekedés használatára. Persze a britek már a jövőre készülnek, hiszen minden felmérés szerint a nagyvárosokban leáldozóban van a saját tulajdonú autók kora, helyét pedig a kerékpár és a tömegközlekedés mellett az Uberhez hasonló modern taxiszolgáltatások, valamint a közösségi autózás (car sharing) veszi majd át. Ugyanis egyszerűen nincs elegendő hely ahhoz, hogy több millió ember saját autóval mozogjon a zsúfolt metropoliszokban, hiszen ezek nem csak menet közben, hanem parkoláskor is jelentős területet foglalnak el, amelyeket értelmesebb célokra is fel lehetne használni. Nem beszélve a légszennyezésről, amiben számítások szerint csak Nagy Britanniában évente 40 ezren halnak meg, de ez az oka részben a sok szív- és érrendszeri, illetve légzőszervi megbetegedésnek is.

Persze London eddig is élen járt az autósok megregulázásában, hiszen nem elég, hogy a belvárosba való behajtásért a hagyományos autók után díjat kell fizetni, ennek mértékét a nem Euro 4-es motorral szerelt járműveknél nemrég még fel is emelték. Így a 2006 előtt gyártott autók többsége után ma már napi 10 fontot kell fizetni csúcsidőben. De nemrég emelték meg a dízel járművek parkolási díjait is, pontosabban ezek tulajdonosainak óránként 2 font "büntetést" kell fizetniük a normál 1,2-6 font parkolási tarifán felül.

Ezzel szemben Budapest teljesen más úton jár: itt gőzerővel épülnek a mélygarázsok a belvárosban, valamint a hatalmas parkolókat magukba foglaló irodaház-komplexumok, mint ahogy a pesti rakpart is óriási szabadtéri parkolóként működik jelenleg. Pedig Budapest levegője - a város speciális fekvése miatt - az év jelentős részében egyébként is rendkívül rossz minőségű, amin a belvárosra zúduló autóforgalom csak tovább ront.  




Árfolyamok

EUR: 314.22CHF: 269.48USD: 266.65
 

Legnépszerűbb cikkek

A fluktuáció megbénítja a vállalatokat. Különösen munkaerőhiány idején a cég létét veszélyezteti. Mi okozza a nem kívánt távozásokat? Hogyan reagáljon erre a vezető? Erre is válaszolt saját tapasztalatai alapján Csikós-Nagy Katalin, a HR Ev...
Tovább >>