Air Berlin csőd

Írta: Alapblog - Készült: 2017. szeptember 14.

Az Air Berlin összeomlásából rám is hullott egy darabka: nagynéném Bécs-Olbia járatát törölték (Pestről nincs közvetlen járat) és így nem tudott visszautazni Szardíniába, futottunk egy teljesen fölös kört Bécs és Budapest között az összes motyóval. A sztori röviden annyi, hogy az évek óta egy cent profitot felmutatni nem tudó társaság finanszírozását megunta az arab tulaj (Etihad), erre azonnal csődöt jelentett. A német állam ugyan a hóna alá nyúlt egy 150 millió eurós hitellel, ami elvileg 3 hónapra fedezi a működést (ergo 600 milliót legalább eléget egy évben!) de a Ryanair azonnal betámadta a hitelt az Európai Bizottságnál meg a német versenyhivatalnál és teljesen jogosan: ez tiltott állami támogatás. A cég sorsa valószínűleg a feldarabolódás és eltűnés lesz, pláne, ha sorra törli a járatait, ki fog oda foglalni. Nos, az Etihad az Alitaliában is tulaj, és az is haldoklik már évek óta és eszi az adófizetők pénzét is, valószínűleg így a főszezon, tehát a bevételi csúcs végén megindult az európai repülődominó: túl sok a szereplő a piacon, túl sok a nemzeti masztodon, sokkal kevesebb légitársaság marad majd a végén, az érettebb USA piacon már régebben lezajlott ez. A Ryanair máris rástartolt a német piacra.


Viszont cserébe hat órán keresztül hallgathattam családi történeteket – az ostromtól napjainkig…

Forrás: Vakmajom a Facebookon




Árfolyamok

EUR: 312.6CHF: 268.4USD: 266.52
 

Legnépszerűbb cikkek

A fluktuáció megbénítja a vállalatokat. Különösen munkaerőhiány idején a cég létét veszélyezteti. Mi okozza a nem kívánt távozásokat? Hogyan reagáljon erre a vezető? Erre is válaszolt saját tapasztalatai alapján Csikós-Nagy Katalin, a HR Ev...
Tovább >>