Idén már nem kérdés, hogy kütyü is kell a gyereknek a tanuláshoz

Noha a legtöbb szülő számára a hagyományos oktatás az ideális megoldás, a legtöbben mégis a digitális oktatás visszatérésére számítanak. Ez is kiderült a GKI Digital augusztus végén készült lakossági kutatásból.

Bár tanév a hagyományos keretek között indult el, a válaszadó, iskoláskorú gyermekkel rendelkező szülők 48%-a a digitális oktatás rövid időn belüli visszatérésére számít, 22%-a pedig a két oktatási forma közötti többszöri váltakozást tartja a legvalószínűbbnek. A digitális oktatást előnyben részesítők nagyon kevesen vannak, és a szülők 56%-a egyáltalán nem szeretné újra megtapasztalni az online rendszert- olvasható a GKI Digital elemzésében.

A megkérdezett szülők 60%-a szerint náluk nem működött hatékonyan a digitális oktatás, ezen felül 46%-uk nem tartotta megfelelőnek az iskolától, illetve a tanároktól kapott támogatás mértékét se. Arról már jelentősen megoszlanak a vélemények, hogy milyen mértékű plusz munkát kellett a családoknak magukra vállalniuk. A szülők 41%-a úgy vélte, hogy a tananyag megtanítása a digitális oktatás révén, tulajdonképp rájuk hárult, miközben az iskola csak a feladatok kiosztását és azok számonkérését vállalta magára.

Egyre kevesebb papír-írószer fogy

2020-ban a beiskolázáskor a szülők már az általános iskola alsóbb osztályaiban is egyre kevesebbet költenek papír-írószerre, ruházatra, és többet a különböző műszaki cikkekre. A felsőbb tagozatban ennél kisebb a mozgás a tavalyi évhez képest, de itt is jellemző, hogy műszaki cikkre többet költenek, mint tavaly, papír-írószerre és ruházatra kevesebbet.

Már az alsósoknak is kell a kütyü

A műszaki cikkek, számítástechnikai- és okos eszközök, hazánkban eddig jellemzően nem tartoztak bele az iskolai felszerelésbe, ám ez a trend évről évre fordulni látszik, és ennek a vírus még nagyobb lökést adott. 2020-ban a műszaki cikkek iránti kereslet jelentősen megnőtt főleg azok körében, akiknek általános iskola alsó tagozatos gyermeke van. A digitális oktatás márciusi bevezetésekor is megfigyelhető volt a megnövekedett vásárlási igény: a szülők 34%-a vásárolt valamilyen műszaki cikket kifejezetten a vírus hatására tavasszal, a legtöbben laptopot vagy mobiltelefont.