5 tipp: így adja el ötleteit a főnökének

Írta: Haszon - Készült: 2017. február 03.


Előfordult már, hogy előállt a cég eladásait az egekbe röpítő ötlettel, zseniálisnak gondolt szervezési javaslattal, ám főnöke csak hümmögött? Mielőtt azonnal benne keresné a hibát, gondoljon arra, milyen fontos a tálalás. Öt trükköt mutatunk be, amelynek segítségével felettese biztosan vevő lesz javaslataira.

1. Hagyjon időt!

Ha főnöke nem osztja lelkesedését ötlete iránt, lépjen vissza kicsit az időben. Kiderül, hogy önnek sem egyetlen pillanat alatt jutott eszébe a briliáns javaslat. Idő kellett hozzá, hogy kidolgozza, és minden oldalról körül járja. Ugyanezen az úton kell felettesének is végig mennie. Nem szabad türelmetlenül reagálnia, ha nem érti meg azonnal, mert ezzel beosztottja falhoz állítja, csapdahelyzetben pedig mindenki indulatosan reagál. E helyett inkább vezesse végig a javaslat előnyein, hagyja felfedezni a fontos pontokat. Így nem kell ügyeskedni és manipulálni.

 

2. Ismerje főnöke nyelvezetét!

Tanulmányozza felettese beszédmódját! Milyen hasonlatokat használ? Milyen szaknyelven szól, ha üzletről beszél: a sportén, az építőiparén vagy katonai kifejezéseket említve? Melyek a kedvenc szavai? Megismervén és használva az ő nyelvét, saját szavaival tárhatja főnök elé ötletét. Így az üzenet, a tartalom erősebbnek és jelentősebbnek tűnik majd.

3. Támassza alá mondandóját!

Mindig segít elfogadtatni az ötletet, ha tények, statisztikák, adatok és grafikonok támasztják alá. Sokan kételkednek az elhangzott szóban, ám a nyomtatott szövegnek – legyen az újságban vagy könyvben – hisznek. Gyűjtse össze a témához tartozó kimutatásokat, felméréseket, diagramokat, másolja le őket, és emelje ki bennük a legfontosabb tudnivalókat. Lehet, hogy végül csak kis részét használja majd az anyagnak, de a tudat, hogy komoly adatbázisra épít, segíti a magabiztos fellépést.

Ezután említse meg ötletét a főnöknek. Tegye ezt beszélgetés közben, semmiképpen nem hivatalos formában. Próbálja kitalálni az ő szempontjait, felkészülni az ellenvetéseire: így a hivatalos prezentáció idején nem intik majd le azonnal. Ha lehet, próbáljon alternatívákat gyártani. Így a döntéshozó választhat, nem pedig egyetlen ötletről kell határoznia.

4. Képzelje magát a főnök helyébe!

Gondolkozzék úgy, mint a cégvezető vagy felettes! Nézze meg a javaslatot az ő szemszögéből is! Folyamatosan tegye fel a kérdést: hogyan vélekedne erről a főnök? Miként válaszolna? Próbáljuk elképzelni a vezető első benyomását. Ne feledkezzen meg a személyes és szakmai aggodalmairól sem!

Egy példa: egy értékesítő javaslatot dolgozott ki egy új rendszerre, amellyel könnyebb a vásárlói panaszokat kezelni. Az akkori módszer ugyanis több nagy ügyfélnek nem tetszett, alaposan körüljárta tehát a problémát, elgondolt egy módszert, betartva első három pontunkban írottakat. A hivatalos prezentáció azonban csaknem kudarcba fulladt: arról kezdett beszélni, hogy az új megoldás milyen előnyöket tartogat az értékesítőknek, köztük önmagának is. Szinte érezni lehetett az ellenállást a levegőben. Amikor gyorsan váltott, és a cégvezetőknek szóló előnyöket kezdte ecsetelni, gyors sikert aratott. Mindig a másik fél szempontját kell nézni, nem a magunkét, vonta le a tanulságot.

5. Legyen hiteles!

Ahhoz, hogy a főnök vagy más beosztottak elfogadják véleményét, a saját hitelességét kell megteremtenie. Ezt nem lehet egy csapásra elérni, jó teljesítménnyel, fokozatosan jut csak eredményre. A másik fontos tényező: ne beszélje ki felettesét a háta mögött, ne pletykáljon! Észreveszi majd, hogy nő az emberek bizalma, mert tudják, hogy nem kerülnek ki a titkaik öntől. És végül: ismerje meg a környezetet, ahonnan főnöke jön. Az érzés, hogy megértik az embert, nagyon megnyugtató mindenkinek. Ha a vezető így érez, sokkal nyitottabb lesz a változtatásra és egyéb hatásokra.

Ingatlant venne jóval a piaci ár alatt? (x)




Árfolyamok

EUR: 324.96CHF: 299.19USD: 293.15
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a legfrissebb hírekről, hasznos információkról!
Feliratkozásával elfogadja adatvédelmi szabályzatunkat.
Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12