A te nevedre mit találsz a neten?

Írta: Fülöp Norbert - Készült: 2017. június 07.

Kevesen fordítanak időt és energiát a személyes márkájuk építésére, pedig ez mindenkinek nagyon fontos, aki karriert szeretne befutni a szakterületén belül. A személyes márka erősítésének ma az online jelenlét a legfontosabb eleme, hiszen itt néznek szét először a fejvadászok, de itt néznek utána a jelentkezőknek a céges HR-esek is, amikor előszűrik a beérkező életrajzokat. Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy mit találni rólunk az interneten.


1. Mit találni rólad a Google-ban?

A személyes márkaépítés fontos alapköve, hogy mit mond rólunk a Google, hiszen ha valaki információhoz akar jutni rólunk, az először itt néz körül. Legjobb egy keresést lefuttatni a nevünkre, hogy lássuk, mit is találnának mások. Felbukkanhat ilyenkor egy régi Myspace profil, de a LinkedInre vagy a Facebookra feltett fotónkkal is hamar szembetalálkozhatunk. Vannak weboldalak, amelyek egy-egy szakterület munkatársainak életrajzait gyűjtik össze, de ha a Wikipedián jelen vagyunk, akkor szinte biztosan ez is az első találati oldalon jelenik majd meg. Nézzük meg, hogy mit nem akarunk viszontlátni, és távolítsuk el a nem tetsző képeket, profilokat, illetve szerkesszük át azokat az adatokat, amiket módunkban áll felülírni.

2. Jelenj meg a sajtóban!

Sok cég alkalmazza azt a módszert, hogy releváns, a médiát érdeklő információkat gyúr cikké, amit azután kiküld sajtólistákra. Az ilyen anyagokban persze nem csak a cég, hanem a nyilatkozó vezető neve és titulusa is szerepel. Ha olyan anyagot sikerül összerakni, ami felkelti a szerkesztők figyelmét, akkor ebből lelet néhány megjelenés. Az ilyen anyagok a keresőben szintén felbukkannak, erősítve a vezető szakmai reputációját. Nagyobb anyagi áldozatot jelent de pr-tanácsadót is megbízhatunk a feladattal, nekik általában jó sajtókapcsolataik vannak.

3. Erős online jelenlét

A közvetlen ügyfélszerzésben és a szakmai reputáció erősítésében is segíthet, ha aktívan részt veszünk a tartalomgyártásban. Írhatunk blogot, de kereshetünk olyan látogatott weboldalakat is, ahová szakmai anyagokat írhatunk a területünk érdekességeiről. A szerkesztők is olvassák ezeket, ezért ha valahol jó írói vénájú szakmai szerzőt találnak, gyakran megkeresik, így a neve egyre ismertebb lehet.  




Árfolyamok

EUR: 312.6CHF: 268.4USD: 266.52
 

Legnépszerűbb cikkek

A fluktuáció megbénítja a vállalatokat. Különösen munkaerőhiány idején a cég létét veszélyezteti. Mi okozza a nem kívánt távozásokat? Hogyan reagáljon erre a vezető? Erre is válaszolt saját tapasztalatai alapján Csikós-Nagy Katalin, a HR Ev...
Tovább >>