Utána csak a rászorulókat illeti, és kérni kell.



Csak a rászorulóknak

Október 31-ig változatlanul, 2022. június 30-ig csak a rászorulóknak marad a törlesztési moratórium - jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszter a Facebookján.

A hétfői bejelentésből kiderült, hogy a rászorulók közé az alábbi csoportok tartoznak:

  • a nyugdíjasok,
  • a gyermeket várók és nevelők,
  • a közfoglalkoztatottak (vagyis a közmunkások),
  • azok a magánszemélyek, akiknek az előző évhez képest csökkent a jövedelmük,
  • illetve azok a vállalkozások, amelyek esetében az árbevétel legalább 25%-kal esett az előző évhez képest.

Fontos változás, hogy november 1. után a fenti csoportok számára nem automatikus a bennmaradás, vagyis aki a továbbiakban is igénybe szeretné venni a törlesztési moratóriumot, azoknak nyilatkozniuk kell erről a bankjuknál október 31-ig.

Hogyan kell elszámolni?

Egyelőre nem tudni, hogy melyik időszak jövedelmét kell melyikhez viszonyítani a magánszemélyek és vállalkozások esetében, hiszen feltehetőleg a 2020-as év volt a rosszabb év, 2021-ben már érhettek el javulást. Szintén nem világos, hogy ki és hogyan fogja ellenőrizni, hogy a nyilatkozatban foglaltaknak megfelel-e az adó. A Magyar Nemzeti Bank arra hívta fel a figyelmet, hogy gőzerővel kell népszerűsíteni a lakosság körében a hiteltörlesztést, mert a moratóriumot kérők súlyos és felesleges terheket vállalnak.

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!