Újít a Facebook, egyszerűbb lesz a vállalatok élete
©Gilc/123RF.COM

Újít a Facebook, egyszerűbb lesz a vállalatok élete

A Facebook éves szoftverfejlesztői konferenciáján a vállalat számos új fejlesztést jelentett be, amelyek megkönnyíthetik a cégek kommunikációját a vásárlóikkal-írja a CNBC.


A Facebook idén kiemelt figyelmet szentelt az üzenetküldő szolgáltatásainak. Az a célja, hogy minél több vállalat és felhasználó válassza a cég platformjait az e-kereskedelmi tranzakciók megvalósításához. A vállalat partnereinél fontos szerepet tölt be az ügyfélszolgálat, amelyhez többnyire a Messenger, a WhatsApp és az Instagram felületeit használják. A Facebook szakemberei ezeket a platformokat fejlesztették tovább. Nézzük, mik a legfontosabb változások!

Automatizált Instagram-üzenetek

A WhatsApp-on és a Messengeren már egy ideje működik az automatizált üzenetküldés, viszont hamarosan az Instagramon is elérhető lesz ez a népszerű alkalmazásprogramozási felület (API). A Facebook üzleti partnerei ennek segítségével gyakran ismételt kérdéseket válaszolhatnak meg automatikusan. Az előre betáplált kérdések és a hozzájuk tartozó válaszok így rengeteg terhet vehetnek le az ügyfélszolgálatosokról. A munkavállalóknak így már csak azokkal az ügyfelekkel kellfoglalkozniuk, akiknek valamilyen egyedi problémájuk van.

Listaüzenetek a WhatsApp-on

Két fontos újítás érkezik a WhatsApp-ra. Egyrészt a chatprogramon keresztüli üzleti kommunikáció beállítása és élesítése immáron 5 perc alatt elvégezhető. Ez korábban heteket vett igénybe.

Továbbá új listaüzenet funkcióval is bővül az applikáció. Ennek segítségével akár 10 választható kérdés, témakör is megadható, hogy az ügyfeleknek ne kelljen kézzel beírni az üzeneteket. Egy kérdéshez legfeljebb három, előre betáplált, választható opció állítható be. A cégek ezeket a WhatsApp Business API-fiókjukon keresztül pontosíthatják. A vásárlóknak nincs okuk az aggodalomra. A vállalatok továbbra is csak akkor küldhetnek üzeneteket a vevőknek, ha az adott felhasználó beszélgetést vagy üzleti célú kapcsolatfelvételt kezdeményezett velük.

Ráadásul már nemcsak azonnali értesítések küldésére van lehetőség, hanem további üzenettípusokra is. Például a vállalat értesítheti a vásárlóit, ha ismét készletre került egy termék.

Kiterjesztett valóság

Az AR, vagyis a kiterjesztett valóság egy olyan funkció, aminek segítségével virtuális elemekkel bővíthetjük a valódi teret. Persze ez nem azt jelenti, hogy hirtelen megjelenik egy tárgy a világunkban. Az AR funkcióhoz szükséges egy képalkotó eszköz, például a telefonunk kamerája, vagy egy erre alkalmas szemüveg. Az így létrehozott élőképeket kedvünk szerint teletűzdelhetjük bizonyos virtuális tárgyakkal. A Facebook egy ilyen funkcióval bővíti az üzenetküldő applikációit.

Például egy csoportos videohívásban beállíthatunk egy filtert, ami az összes résztvevőre kiterjeszthető. A vállalat 4 emberrel demonstrálta ezt a funkciót, akik egy videóhívásban vettek részt. Egy szülinapi ünneplést modelleztek, ahol mindegyikőjükre kiterjesztettek egy virtuális buli csákót.

A Multipeer API program segítségével bárki létrehozhat ilyen AR effektusokat, amik szinkronizálva, minden résztvevőre kiterjeszthetők. A felhasználóknak csak a képzeletükön múlik, mire használják ezt a funkciót.

Ne hagyd ki!