A Decathlon kivezette a PET-palackos termékeket
Fotó: Shutterstock

Évi 300 millió forint bevételről mondott le a Decathlon

A cég Magyarországon október 1-jével megszüntette a PET palackos termékek forgalmazását. A fenntarthatóságot szem előtt tartva, az egyszer használatos műanyag csomagolású termékek kivezetésével az üzletlánc komoly bevételről mond le éves szinten.


A Decathlon áruházak közül Magyarország boltjai a másodikak Európában, amelyek megválnak a PET palackoktól, annak ellenére, hogy a vásárlók körében népszerűek ezek a csomagolások. 2022 első félévében hozzávetőleg 400 ezer darab PET palackos terméket értékesítettek az áruházakban, köztük vizeket, ízesített és izotóniás italokat. A márka folyamatosan törekszik a környezettudatos eljárások bevezetésére és az egyre fenntarthatóbb működésre, ennek ezért döntött így.


Október 1-jétől a palackok kizárólag újrahasznosított formában, például 100%-ban újrahasznosított poliészter alapanyagú ruházati cikkek formájában lesznek megtalálhatók a Decathlon magyarországi üzleteiben. Az izotóniás italok por állagú kiszerelésben továbbra is elérhetők lesznek, így a termékről nem, csupán a csomagolás egy típusáról kell lemondaniuk.


A márka a palackozott üdítők helyettesítésére bátorítja a vásárlókat, az áruházakban folyamatos az ivókutak telepítése, ahol bárki ingyenesen megtöltheti majd a kulacsát, írja a storeinsider.hu.


Ne hagyd ki!