"Zöld" áramra váltott a Lidl
Forrás: Shutterstock

Fontos változással indította az évet a Lidl Magyarországon

Kizárólag megújuló energiaforrásból származó áram felhasználására állt át a Lidl Magyarország összes üzlete, logisztikai központja és irodaháza január 1-től. A továbbiakban pedig bővíteni szeretné a napelemmel ellátott áruházai számát, így is csökkentve az üvegházhatású gázok kibocsátását.



„Zöldül” a Lidl

A diszkontlánc az utóbbi időben olyan szolgáltatóval kötött szerződést, amely garantálja, hogy kizárólag nap-, szél- és vízerőművek által termelt és/vagy gyűjtött energiát biztosít a számukra – áll a Lidl sajtóközleményében.

„Vállalatunk számára alapvető szempont a klímavédelem és hogy a lehető legtöbb eszközzel, mérhető módon csökkentsük a környezetre gyakorolt hatásunkat. Ennek hatékony módja a megújuló energiaforrások használata. Túl azon, hogy 100%-ban zöldenergiát vásárlunk az áramszolgáltatótól, 2022 év végéig 28 áruházunkon fog napelem üzemelni”

– nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A diszkontlánc emellett tovább kívánja bővíti a napelemmel ellátott épületeinek a számát is. Az energiagazdálkodásuk fejlesztése mellett pedig az üzleteikben a „természetes hűtőközegek” használata is azt a célt szolgálja, hogy csökkentsék az üvegházhatású gázkibocsátást – áll a cég közleményében.

Nem most kezdték

A Lidl Magyarország az ISO 50001-es energiagazdálkodási rendszer bevezetése óta próbálja elsősorban az üzletei és a berendezései villamosenergia-felhasználását mérsékelni. Az intézkedések eredményeképpen 2018-2020 között körülbelül 9,1 millió kWh energiát takarított meg a vállalat, amely által 3 100 tonna CO2-kibocsátást sikerült megelőznie.

Számításaik szerint a zöld áramra való átállással, a 2019-es fogyasztási adatokat alapul véve, legalább további 44 ezer tonna CO2-kibocsátás (2019-es CO2 egyenértékkel számolva) megelőzése érhető el. Ez pedig körülbelül 53 ezer háztartás éves áramfogyasztásából származó CO2-kibocsátásnak felelhet meg.

Megszorongatták az élelmiszerláncot

Az elmúlt hetek gazdasági híreiben sokszor szóba került – több élelmiszerlánc mellett - a Lidl. A legnagyobb élelmiszer-áruházaknak ugyanis egy új törvény értelmében kötelező felajánlaniuk az élelmiszeráruikat a minőségmegőrzési időtartamuk lejárta előtt legalább 48 órával az Élelmiszermentő Központ Nonprofit Kft. részére. Emellett a kiskereskedelmi különadójuk felső kulcsát 2,5-ről 2,7 százalékra emelte a kormány. A törvénymódosítás tehát többletkötelezettségeket és magasabb adókat jelent több üzletlánc számára.

Ha bővebben olvasnál a törvény hátteréről, valamint arról, hogy körülbelül mekkora extra költséget jelenthet ez például a Lidl-nek, ajánljuk figyelmedbe ezt a cikkünket.

Ne hagyd ki!