A magyar-cseh AERO Vodochody AEROSPACE repülőgépgyártó L-39NG Trainer sugárhajtású modelljéből vásárolt Vietnam tizenkét darabot.


 Mi van a csomagban?

A tavaly ősszel nemzetközi típusbizonyítványt megszerző, az EU és a NATO sztenderdjeinek is megfelelő sugárhajtású gépek 2023 és 2024 között érkeznek meg a vevőhöz. Az L-39NG modell fejlesztésében stratégiai partnerként közreműködő cseh OMNIPOL és a Vietnámi Védelmi Minisztérium között létrejött szerződés kiterjed a pilóták, oktatók, földi kiszolgáló személyzet és szerelők képzésére is. Emellett magában foglalja a repülőgép-pótalkatrészek, a földi képzéshez szükséges felszerelések szállítását, továbbá a logisztikai támogatást és speciális repülőtéri rendszerek kiépítését.

​Mit tud a gép?

Az L-39NG egy korszerű, hatékony sugárhajtású repülő, amely egyaránt alkalmas könnyű támadó gépként vagy kiképzőgépként működni. Az L-39NG a jelenlegi L-39 aerodinamikai koncepciójára épül, de a fejlesztési folyamat során fejlett technológiai megoldások és berendezések segítségével csökkentették a gép ellenállását, miközben növelték hatékonyságát. A gép Williams FJ44-4M hajtóművel rendelkezik, amelyekhez „TAP Blue" támogatás jár, amely korábban soha nem látott mértékű rendelkezésre állást és jól kalkulálható üzemeltetési költségeket garantál. A repülőgép elektronikáját felkészítették a negyedik és ötödik generációs gépek jövőbeni pilótáinak kiképzéséhez. Az L-39NG öt fegyver-felfüggesztési ponttal rendelkezik és a szimulációs technológiák széles választékát nyújtja. Több éves fejlesztés után, az L-39NG 2020. szeptemberében megszerezte a nemzetközi típusbizonyítványt is, ami tanúsítja, hogy a repülőgép minden biztonsági előírásnak megfelel és a nemzetközi légtérben is üzemeltethető, illetve kereskedelmi forgalomba hozható.

​Bírják a strapát

Az L-39-es modellek népszerűségüket teljesítményüknek, kiváló minőségű kivitelezésüknek, valamint alacsony karbantartási igényüknek köszönhetik. A Vietnámi Légvédelem számára különösen fontos kritérium volt a zord éghajlati viszonyok között való üzemeltetés képessége az L-39NG repülőgép vásárlásakor. A gyártó és Vietnám közötti katonai repülőgép kereskedelem nagy múltra tekint vissza: az 1970-es és '80-as évek alatt több repülőgéptípust, többek között Zlín Z-226, AERO AE 45 és legendás L-39 Albatros modelleket is vásárolt a távol-keleti ország. Az OMNIPOL jelentős hírnévre tett szert a katonai repülőgépek exportja terén, hiszen közel 90 éves fennállása óta több mint 2800 darab L-39 típusú repülőgépet értékesített világszerte, ebből Vietnámba összesen 31 darabot új kadétok kiképzése céljából.

​Miért magyar?

Az új L-39NG sugárhajtású gép kifejlesztése az Aero Vodochody repülőgépgyártó, annak tulajdonosa a Penta Investments és az L-39NG projektben stratégiai partner és társtulajdonos OMNIPOL csoport projektje. Azonban egy 2020. júniusi megállapodás értelmében a cseh AERO Vodochody repülőgépgyártó céget birtokló holding részvényeinek 100%-a magyar AERO Investment Partners Zrt. birtokába kerül át. Az AERO Investments Partners Zrt. részvényeinek 51%-át Tombor András magyar üzletember tulajdonolja, míg a 49%-át a cseh AERO International s.r.o.. Az 1919-ben alapított AERO Vodochody AEROSPACE a.s. fő tevékenységi köre a katonai kiképző és könnyű harcászati gépek fejlesztése és gyártása. Működésének 100 éve alatt mintegy 11.000 repülőt gyártott, amelyek közül több száz L-39 Albatros még mindig aktívan teljesít szolgálatot 60 ország hadseregénél és számos kiképző/gyakorló alakulatnál, és főleg az új L-39NG repülő jóvoltából az AERO piacvezetőnek számít a sugárhajtású kiképző/gyakorló gépek világpiacán.

The Conversation

Friss

Ha vettél ezekből a hústermékekből, ne egyél belőlük, visszakapod az árát

Három hústerméket hívott vissza a METRO Kereskedelmi Kft. elővigyázatosságból, etilén-oxid jelenléte miatt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez az ország nem fukarkodott első olimpiai bajnoka megjutalmazásával

A Fülöp-szigetek első olimpiai bajnoka, a súlyemelő Hidilyn Diaz csaknem200 millió forintnak (32,79 millió peso) megfelelő összeget kap hazájától a tokiói aranyérméért.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Magyarországot két természeti csapás fenyegeti: a sok vagy a kevés víz

Áradások, földrengések, szárazság és szélviharok. Az elmúlt hetek is megmutatták, hogy ezek a katasztrófák egyre gyakoribbak Európában és hazánkban. A brit Cambridge Econometrics kutatócég 22 évre kiterjedő adatelemzéséből kiderült, hogy melyek a természeti csapások által legsúlyosabban érintett területek Európában, Magyarországot is beleértve. Az elszenvedett károk számszerűsíthetőek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!