Sokan beleesnek abba a hibába, hogy egyetlen tervre építik az egész vállalkozásukat. Arról nem is beszélve, hogy ha beválik az említett terv, eszük ágában sincs vészmegoldásokban gondolkodni. Natalie Quail, a SmileTime alapítója szerint ez egy óriási hiba.


Natalie Quail 2019-ben alapította meg a fogfehérítő készleteket és egyéb fogászati kozmetikai eszközöket forgalmazó cégét, a SmileTime-ot. Elég jól indított a cég, már az első évben elérte az 1 millió fontos (átszámítva 400 millió forint) forgalmat. A vállalat főként az Egyesült Királyságban és az EU-ban értékesíti a termékeit. Natalie Quail elmondása szerint a kiemelkedő eredményeket jelentős részben a pandémiának köszönheti. A fogorvosi rendelők bezártak, az emberek viszont továbbra is fehér fogakat akartak. A probléma akkor kezdődött igazán, amikor a fogorvosi rendelők után a gyártóüzemeket is bezárták. Az alapító arról beszélt a BBC-nek, hogy „B" terv hiányában óriási bajba került volna a vállalata.

Jobb félni, mint megijedni

A SmileTime kínai üzemektől és beszállítóktól szerzi be az általa forgalmazott fogászati segédeszközöket. Azonban amikor berobbant a pandémia, az összes partnerük hazaküldte a dolgozóit, és beláthatatlan ideig leállította a termelési és kiszállítási folyamatait. Natalie Quail elmondta, hogy a legnagyobb riválisaik mind európai forrásokból szerzik be a termékeiket, így óriási versenyelőnybe kerültek. Pontosabban kerülhettek volna, ha Natalie nem készül egy „B" tervvel már a cégének indulása pillanatában. Persze a járványra nem számított, de reális veszélynek látta, hogy bármikor kitörhet egy háború, vagy szankciókat vezethetnek be Kína ellen, ami megpecsételheti a SmileTime sorsát. Így számos európai és egyesült királyságbeli manufaktúrát felkeresett, hogy kiderítse, mely cégek tudják vállalni a termékei gyártását vészhelyzetben.

Amint a kínai üzemeket lezárták, az alapító egyből felkereste azokat a gyárakat, melyekről korábban kiderítette, hogy alkalmasak vészhelyzeti, rövidtávú gyártásra. Végül nem kellett igénybe venni a helyi vállalatok szolgáltatásait, ugyanis még azelőtt újraindult a kínai termelés, mielőtt a SmileTime készletei leürültek volna. Natalie szerint azonban óriási segítségnek bizonyult a krízishelyzetben, hogy pontosan tudta, kikhez forduljon. Úgy véli, ha nem lett volna „B" terve, akkor rengeteg pénzt, időt és energiát kellett volna arra fordítania, hogy a krízishelyzetben minél előbb vészmegoldásokat találjon. Ez a kapkodás pedig csak pánikot eredményezett volna.

Natalie szerint soha nem lehet tudni, mikor üt be a krach. Bármikor kialakulhat egy nemzetközi konfliktus, de még az extrém időjárás is megakaszthatja egy vállalat megfelelő működését.

Ezért azt javasolja minden vállalkozótársának, hogy már a cég alapításánál legyen egy vészterve. Főleg akkor, ha külföldi beszállítókkal dolgozik.

Related Articles Around the Web
The Conversation

Friss

Milliárdos büntetést kapott a koronavírus elleni védelmet ígérő divatmárka

Az ausztrál versenyfelügyelet (ACCC) 5 millió ausztrál dollárra, azaz több mint egymilliárd forintra büntette a Lorna Jane ruházati vállalatot, amely marketingkampányában azt állította, hogy az új kollekciója meggátolja a koronavírus terjedését.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Elképedsz a budapesti lakásárakon? Prága és Pozsony is drágább

A Deloitte Property Index felmérésében vizsgált 24 főváros közül 2020-ben csupán Rómában csökkent az új építésű lakások ára. Regionális összevetésben Budapest olcsónak számít, még akkor is, ha az itt élők ezt másképpen érzékelik.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Óvatosan a negatív értékelésekkel, mert a sértődős szolgáltató visszavág

Az Egyesült Államokban működő, épületek karbantartásával foglalkozó Executive Roof Services (ERS) vállalat 112 ezer dolláros, azaz nagyjából 34 millió forintos pert akasztott egy washingtoni pár nyakába. Az ERS egy negatív online értékelés miatt fordult a bírósághoz.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!