Így lehet elérni 3 hónap alatt 1 millió dolláros forgalmat

Az LDSman.com nevet viselő webshopnak 92 napra volt szüksége, hogy elérje az 1 millió dolláros forgalmat. 2 évvel később már 10 millió dollárra árazták be a vállalatot. Vajon Magyarországon lehetséges ez?



Trevor Chapman sokáig viszonylag egyszerű életet élt. A 33 éves üzletember egy darabig rovarirtószerekkel házalt, majd később belevágott egy napelem bizniszbe. A napelemek telepítésére szakosodott üzlete egész jól muzsikált. Rövid időn belül már 3 USA-beli államban nyújtott szolgáltatásokat. Chapman azonban két év után úgy érezte, ideje váltani. A 12 órás munkanapok minden idejét felemésztették, a családjával szinte alig tudott foglalkozni. Ráadásul nem is keresett annyit, amennyi indokolta volna a rengeteg lemondást. Végül az e-kereskedelemhez fordult. És hogy miért is foglalkozunk vele? A fiatal üzletember webshopjának eladásai 3 hónap alatt meghaladták az 1 millió dollárt.

A kezdetek

Chapman életét Warren Buffett híres mondása változtatta meg.

Ha nem találsz megoldást arra, hogy akkor is pénzt keress, amikor alszol, akkor életed végéig dolgozni fogsz.

Chapman ezen felbuzdulva egyértelműen az online kereskedelemben látta a megoldást. Nem akarta otthagyni a napelem vállalkozását, így mellékesben elindított egy webshopot. Elmondása szerint a kezdeti költségek minimálisak voltak. 3 dollárért vásárolt egy 1 évre szóló domain-t, ezt 14 dollárért összekötötte a Shopify szolgáltatásaival. A legtöbb kiadása a Facebook hirdetésekre ment el, amelyekre a startup kezdeti fázisában naponta 100 dollárt (29 400 forint) költött. Az LDSman.com-ra keresztelt weboldala eleinte műalkotásokat árusított. Miután már az első napot veszteséggel zárta, Chapman érezte, más termékekkel kell bővítenie kínálatát. Végül berendelt egy adag felfújható nyugágyat. Termékkínálatát később fogfehérítőkkel, kevlárral erősített nadrágokkal, fidget spinner-ökkel, és egyéb apróságokkal bővítette. A kiszállítást a dropshipping segítségével valósította meg. Ez annyit tesz, hogy az Alibabához és az Aliexpresshez hasonló kínai vállalatoktól szerezte be a termékeit. Ha a honlapján beérkezett egy rendelés, az azonnal átfutott a gyártóhoz, amely egyenesen a vásárlóhoz küldte ki a terméket. Tehát Chapmannek sem a raktározással, sem a kiszállítással nem kellett foglalkoznia. Így kicsit több időbe tellett, míg elértek a termékek a vásárlókhoz, viszont a kiadások ezzel egyenesen arányosan jelentősen csökkentek. Chapman az 5 dollárért rendelt áruit 60 dollárért értékesítette a vásárlóinak.

Hamar beindult

Chapman webshopja 2 héten belül már napi 10 ezer dollárt hozott a konyhára. Mivel az ügyfélszolgálati teendők egyre időigényesebbnek bizonyultak, felbérelt egy fülöp-szigeteki szabadúszó csapatot a feladatok ellátására. Fejenként 700 dollárt fizetett nekik havonta. Végül annyira beindult a biznisz, hogy Chapman otthagyta a napelem vállalkozását, és vásárolt egy közel 900 négyzetméteres raktárhelyiséget, amelyet 5 fős személyzettel üzemeltetett. Elmondása szerint ezen a ponton naponta nagyjából 1-2 órát kellett a startuppal foglalkoznia.

A webshopok életének egyik legfontosabb mérföldköve az, amikor az adott oldal eladási elérik az 1 millió dollárt (294 millió forint). Az LDSman.com-nak ehhez 92 napra volt szüksége. A webshop sikerei nem maradtak észrevétlenül, így 3 hónappal az indulása után meg is jelent az első vevő, aki 3 millió dollárt kínált a cégért. Chapman elutasította az ajánlatot. Két év kellett hozzá, hogy beadja a derekát. Végül 10 millió dollárért, azaz közel 3 milliárd forintért vált meg az LDSman.com-tól.Jelenleg logisztikával foglalkozik. Ázsiából szállít be olcsó termékeket Amerikába. A kontinensek között ingázó repülők szabad helyeit használja ki. Ennek köszönhetően elképesztően olcsón juttatja be a termékeket szülőföldjére. Annyira, hogy már az Amazon is lepaktált vele. Logisztikai cége egyetlen év alatt elérte a 10 millió dolláros piaci értéket.

A magyar helyzet

Az elmúlt években az e-kereskedelmi szektor óriási növekedésnek indult. Tavaly már több mint 2 milliárd ember fordult az online kereskedelem világához, és összesen 4,2 billió dollár cserélt gazdát a különböző platformokon világszerte. Tavaly Magyarországon is jelentősen megugrottak az online értékesítések. 2020-ban a 15 legnagyobb hazai e-kereskedő összesen 380 milliárd forintos forgalmat könyvelhetett el. Ez a teljes szektor forgalmának 41 százalékát tette ki. A dobogóra sorrendben az eMAG-Extreme Digital, a MediaMarkt és Alza.hu állhatott fel. Az első három helyezett együttes forgalma nagyjából 200 milliárd forint volt. Az első helyezett egymaga 130 milliárd forintos értékesítési eredménnyel zárta az évet.

Bár óriási lehetőségek rejlenek az online kereskedelemben, Trevor Chapman példája kirívó eset. Még a Rubik kocka sem tudott ilyen rövid időn belül ekkora eladási számokat felmutatni. Pedig a hungarikum a mai napig igen szép eredményeket produkál. A bűvös kockát megalkotása óta már több mint 450 millió példányban értékesítették. A Rubik's Brand Ltd. tavaly több mint 20 millió kockát adott el világszerte.

Magyarországon egyelőre nem volt példa arra, hogy valaki ilyen gyorsan ennyire sikeres legyen, ráadásul csupán 200 dollárból. Ettől függetlenül hazánkban is egyre több vállalkozás épít a dropshipping lehetőségeire. Az online világnak köszönhetően rövid időn belül bárki megállapodhat az olcsó kínai beszállítókkal, és napokon belül el is indíthatja a webshopját.

The Conversation

Ne hagyd ki!