Ismerősen cseng a Gymshark neve? Nem véletlen, hiszen Ben Francis sportruházati vállalatának piaci értéke néhány év alatt meghaladta az egymilliárd dollárt. Egyre több sportoló szavaz bizalmat a márkának, ám az alapító árgus szemekkel figyeli a riválisait is. Nem, nem a Nike-t, vagy az Adidas-t, hanem a 16 éves tiniket…


Nem csak a húszéveseké…

Érdekes kijelentést tett a Gymshark alapítója, Ben Francis. Ahogy fogalmazott a CNBC-nek adott interjújában, nem igazán aggódik a nagyobb márkák miatt. Sokkal jobban aggasztják azok a fiatal tinik, akik úgy gondolkodnak, ahogyn ő 16 éves korában. Na de miért is mondta ezt Francis? Nézzük meg előbb, hogyan vált a Gymshark egy iszonyatosan telített piacon alig néhány év alatt egy több mint egymilliárd dolláros márkává.

A kezdetek

Francis 2011-ben indította útjára a Gymshark első, kezdetleges weboldalát. Ekkoriban az egyetemen tengette napjait, ahol hamar rájött, hogy mivel szeretne foglalkozni. Ötvözni akarta a fitnesz világ iránti elszántságát a web- és applikációfejlesztés iránti passziójával. 2012-ben egy iskolai barátjával, Lewis Morgan-nel bele is vágott a Gymshark felfuttatásába.

A páros először a dropshippingre támaszkodott. Ez annyit tesz, hogy külső vállalatoktól szerezték be a termékeiket. Ha a honlapon beérkezett egy rendelés, az azonnal átfutott a gyártóhoz, amely egyenesen a vásárlóhoz küldte ki a terméket. Tehát sem a raktározással, sem a kiszállítással nem kellett foglalkozniuk. Francis emellett a Pizza Hut-ban dolgozott részmunkaidőben. A befolyó összegekből varrógépet és szitanyomót vásároltak, így elindíthatták a saját fitneszruha-márkájukat.

Brutális növekedés

A vállalat rövid időn belül elképesztő sikereket ért el. A piaci értéke 2020-ban meghaladta az egymilliárd dollárt (nagyjából 300 milliárd forint). A forgalma az elmúlt négy évben tízszeresére nőtt, idén elérte az 552 millió dollárt. A cég idei profitja pontosan még nem ismert, de a nyereség a 2020 júliusában zárult pénzügyi évben 33,9 millió dollárra nőtt a 2019-es 20,8 millióhoz képest. Összehasonlításképp a Nike az elmúlt évben 44,5 milliárd dollár bevétel mellé 5,7 milliárd dollár nyereséget, az Adidas pedig 23,7 milliárd dollár bevételt és 888 millió dollár nyereséget könyvelhetett el.

A Gymshark az első vállalatok között volt, amelyek kiaknázták az influenszer marketingben rejlő lehetőségeket. Francisék jól ismert fitnesz-YouTubereket kértek fel a brand népszerűsítésére, akiket manapság már a vállalat nagyköveteiként, Gymshark atlétaként ismerhetünk. A nagyobb vállalatok pontosan ezt az üzletpolitikát próbálják elsajátítani. Francis ennek ellenére nem tőlük, hanem az olyan fiatal tizenévesektől tart, akik hozzá hasonlóan egy teljes új márkával akarják felforgatni a piacot.

A földön jár

Francis elmondta, hogy a sikerek ellenére egyáltalán nem szállt el magától, ebben a családja és a barátai is segítenek neki. Ráadásul a vezérigazgatói szerepet is hat évnyi tapasztalatszerzés után vállalta el. Francis az elmúlt éveket azzal töltötte, hogy megismerje a különböző vezető pozíciók feladatait és elvárásait. Egyebek között technológiai, marketing- és termékvezetőként is dolgozott a Gymshark-nál. Elmondása szerint a tapasztalatok empatikusabbá tették, aminek remek hasznát vette a pandémia alatt, ugyanis arra is rájött, hogy a világjárványt mindenki máshogy dolgozza fel. Az immáron alapító-vezérigazgató nem felejtette el, honnan jött, és kifejezetten ragaszkodik ahhoz, hogy a Gymshark széhelye Angliában maradjon. A cég főhadiszállása jelenleg az Egyesült Királyságban, Birmingham közelében található.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A VW vezére bemondta: munkahelyek tízezreit söpri el az átállás az e-autókra

A Handelsblatt német hírportál értesülései szerint a Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess a felügyelőbizottságnak tartott előadásában arról beszélt, hogy az elektromos autókra való átállás következtében hamarosan 30 ezer munkahely szűnhet meg. Becslések szerint a teljes német autóiparban ennél is nagyobb leépítésekre lehet számítani.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Pixabay

5 jel, ami arra utal, hogy vállalkozónak születtél

Az életed valamely pontján valószínűleg benned is megfogalmazódott már, hogy bele kellene vágnod egy vállalkozásba. Bár az üzleti élet nem való mindenkinek, az alábbi jellemvonások arra utalnak, hogy sikeres vezető lehet belőled.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A kiégés határán vagy? Ezek a praktikák segíthetnek

A vállalkozói életben rendkívül egyszerű beleesni abba a hibába, hogy az ember a hét minden napján, a nap 18-20 órájában a munkájára koncentrál. Észre sem vesszük, és a családdal, barátokkal, kikapcsolódással töltött szabadidős tevékenységeket felváltják a koffeintől hajtott, szünet nélküli munkanapok, ami egyenes úton vezet a kiégéshez. Kerüld ezt el, adunk pár tippet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!