Sirályszárnyú Mercedes a világ legdrágább  autója

Az 1955-ös Merci a világ legdrágább autója

Fotó: Sotheby's

Eladták a világ legdrágább autóját, régi darab

135 millió euró: soha nem adtak még ennyi pénzt egyetlen autóért. A Mercedes autógyártó korábban saját gyűjteményében tartotta a ritka darabot, amelyet most egy titokzatos magánszemély vett meg.



Az 1955-ben gyártott Mercedes-Benz SLR sportautóért átszámítva 51 milliárd forintot fizettek. Az eladásból származó összegből a Mercedes alapítványt hoz létre, amelyből ösztöndíjakat finanszíroz.

A korábbi rekorder egy 1963-as Ferrari 250 GTO volt, amelyért 2018-ban nagyságrendekkel kisebb összeget, „mindössze” 70 millió dollárt, vagyis 25 milliárd forintot adtak.

Múzeumi licit

Az eladott Mercedes a 300 SLR Uhlenhaut Coupe mindössze két prototípusának egyike. A 67 éves autókat a Mercedes akkori vezető mérnöke, Rudolf Uhlenhaut után nevezték el.

Meglett koruk ellenére 300 km/órás sebességre képesek.

Az autóra licitálni a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeumban lehetett. Az eseményen, amelyet a Sotheby’s aukciósház autós részlegének együttműködésével tartottak, kizárólag meghívottak vehettek részt.

A másik Uhlenhaut Coupe a Múzeum gyűjteményében marad – derül ki a Mercedes-Benz közleményéből.

Az 1930-es és 50-es évek közötti időszakból csak kevés sportautó maradt fenn, és azok közül is a legtöbb a gyártók tulajdonában van. Tehát ha piacra kerülnek, akkor élénk irántuk a kereslet.

Nagy-Britanniába kerülhetett

Az úgynevezett sirályszárnyú, vagy „Gullwing” SLR Mercedesek, amelyek ajtajai szárnyakhoz hasonlóan nyílnak, a világ leginkább keresett autói közé tartoznak. Különböző ritka, illetve sportváltozatai különösen értékesek.

Az SLR Uhlenhaut Coupe tulajdonképpen a Mercedes híres nyitott tetejű SLR sportautójának zárt változata, 300 lóerős, nyolchengeres motorral. Az ötlet az volt, hogy egy zárt tetejű autó nagyobb sebességen jobban védi a sofőrt a széltől, az időjárási körülményektől, és az aerodinamika szempontjából is kedvező.

Nem sokkal ezen autók kifejlesztése után a Mercedes kiszállt az autóversenyekből, így ezeket sosem próbálták ki megmérettetéseken.

Bár azt nem tudni, ki fizetett a járműért, egy brit klasszikusautó-kereskedő, Simon Kidston azt állítja, hogy ő tette meg a nyertes összeget egy ügyfele megbízásából.

Aki videót is szeretne látni a csodaautóról, itt megteheti.

Ne hagyd ki!