Csokornyakkendő, az örök divat

Moziah Bridges 9 évesen álmodta meg az üzletét, amit ilyen fiatalon el is indított. Most 19 éves, és a vállalata már több mint 300 millió forintot ér.


Nem lehet elég korán kezdeni, ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az Egyesült Államokban élő Moziah Bridges esete. A kis Moziah alig volt 9 éves, amikor az anyukájával sétálgatott egy bevásárlóközpontban, ahol megtetszett neki egy igen drága csokornyakkendő. Édesanyja nem engedte megvásárolni a borsos ára miatt, így a csak „Mo"-nak becézett fiú hazatértükkor alapos kutatásba kezdett. Rájött, hogy nagyon kevés jó minőségű csokornyakkendő van a piacon, így elkezdett az édesanyja és a nagymamája segítségével saját készítésű nyakkendőket csinálni. A többi már történelem, napjainkban 1 millió dollárnál is többet ér a vállalkozása.

Családi támogatás

Bár Mo azt mondja, az édesapjától kapta az inspirációt, de a legkomolyabb támasza az édesanyja és a nagymamája volt, utóbbi varrónőként dolgozott, így sokat segített a nyakkendők megalkotásában. A kezdetekben az Etsy nevezetű platformon kezdte árusítani a termékeit, ez egy ebay-hez hasonló e-kereskedelmi oldal, amin saját készítésű és vintage termékeket kínálnak az eladók. Az iskola mellett nehéz volt menedzselni a vállalatát, de ezt is megoldották: míg Mo a suliban volt, addig anyukája intézte az üzletet, feldolgozta a rendeléseket, csokornyakkendőket készített. Amint hazament Mo, közösen dolgoztak tovább, kiküldték a kész termékeket. Ma már 7 alkalmazottja van, köztük édesanyja és nagymamája.

Nagyobb léptékek

2015-ben jött az első nagy dobás, amikor jelentkeztek a Cápák Között műsor amerikai változatába, ekkor már több mint 2 ezer eladott nyakkendő volt mögöttük. A műsorban Daymond John befektető, üzletember és író figyelt fel rá, akinek személyében nemcsak befektetőt talált, hanem mentort is. A műsor remek marketingnek bizonyult, illetve megalapozta a cég jövőjét is. Daymond John segítségével az évek során Amerika legpatinásabb cégeivel kötöttek együttműködési szerződéseket.

Lassan az egész Egyesült Államok kezdte megismerni az arcát, szerepelt egyebek között Steve Harvey műsorában, de a CNBC, a Business Insider, az amerikai Forbes, a CBS News és a Black Enterprise is készített vele interjúkat, Barack Obama pedig meghívta a Fehér Házba.

2015-ben még az NBA-vel is üzletet kötött, egyfajta divatszakmai nagykövetük lett, ami exkluzív jogokat adott a vállalatának, a Mo's Bows -nak, hogy az NBA logóját feltüntethessék a nyakkendőiken. 10 év alatt, 19 évesen most itt tart.


Ne hagyd ki!