Már az unatkozás gondolata is teljesen kiakaszt? Hiszed vagy sem, lehet, hogy az unatkozásra való folyamatos törekvés segíthet sikeresebbé tenni a válllakozásod.


Unalom az unaloműzéshez

Biztosan veled is előfordult már, hogy ha akad egy kis „szabadidőd", akkor mindent elkövetsz, hogy valamivel betömd a napirendedben tátongó lyukat. Nem feltétlenül kell nagy dolgokra gondolni. Lehet, hogy kicsit több időt szánsz egy feladat elvégzésére, amelyet egyébként pikk-pakk megoldanál, vagy indokolatlanul elnyújtod az egyik online megbeszélésedet. Mindegy mit, csak csinálj valamit. Ismerős? Sok vállalkozónak minden bizonnyal. Rengeteg üzletember szembesül azzal az ellentmondással, hogy egyre csak növelni akarja a vállalkozását, úgy, hogy közben alig tud megbirkózni az aktuális feladataival. Felmerülhet a kérdés, hogy ebben az esetben hogyan lehet mégis kibővíteni a céged tevékenységi körét? Nos, a megoldás az unalom.

Bármennyire furán hangzik, próbálj meg arra törekedni, hogy minél többet unatkozz. Végezd el a feladataidat amilyen gyorsan csak tudod, így lehetőséget teremthetsz magadnak az unatkozásra. És hogy mégis miért jó ez? Azért, mert valami úgyis történni fog, ami kitölti az unatkozásra szánt idődet. Így lényegében teret hozol létre olyan lehetőségeknek, amelyekre alapból nem lenne időd, mégis a vállalatod növekedését segítik elő. Nem véletlenül mondják, hogy a vállalkozás exponenciális növekedéshez vezető leggyorsabb út az, ha csak az ideális ügyfelekkel foglalkozol. Na de mit is jelent ez pontosan?

Idealizmus?

Jeffrey Shaw üzleti tanácsadó és író az Entrepreneur cikkében bontotta ki részletesen az ideális ügyfelek esetét. A szakember úgy véli, hogy a híres Pareto-elv a gyakorlatban nem működőképes. A Pareto-elv, avagy a 80–20 szabály kimondja, hogy számos jelenség esetén a következmények 80 százaléka az okok 20 százalékára vezethető vissza. Shaw szerint elfogadhatjuk, hogy a bevételeink 80 százalékát a vásárlóink 20 százalékának köszönhetjük, de ez valójában annyit tesz, hogy 10-ből 8 vásárló csak vesztegeti a vállalkozók idejét. A szakember a cikkben tovább boncolgatja az álláspontját, miszerint a nem ideális vásárlókat el kell engedni, hogy a vállalkozóknak több ideje maradjon az ideális vásárlókra, illetve az olyan fontos tevékenységekre, mint a marketing. Az elengedéssel lehetőséged lesz unatkozni, ami teret enged az új ötleteknek, tevékenységeknek és lehetőségeknek. Legalábbis Shaw így gondolja. Menjünk tovább!

Ez medzsik!

Hívd, aminek csak akarod – manifesztáció, mágia vagy okos üzleti stratégia – de a tér, amit az unatkozásra való törekvéssel kreálsz olyan dolgokat fog bevonzani, amelyekkel szeretnéd kitölteni a felszabadult idődet

-fogalmazott a szakember.

Ahhoz viszont, hogy ez megtörténjen, meg kell határoznod, hogy pontosan mit is szeretnél bevonzani. Több vásárlót akarsz? Több szabadidőt? Jobban fizető vásárlókat? Új bevételi forrást? A lényeg, hogy tisztán és érthetően fogalmazd meg a céljaidat. Ellenkező esetben nem fogsz egyről a kettőre jutni, és a felszabadult idődet nem a megfelelő tevékenységek fogják kitölteni.

Röviden, tömören, Jeffrey Shaw szerint a növekedés és a terjeszkedés két lépésre vezethető vissza:

  • törekedj az unatkozásra
  • tölts ki a felszabadult idődet hasznos tevékenységekkel

Ti mit gondoltok erről? Igaza van a szakembernek?

The Conversation

Friss

Fotó:Shutterstock

Ha zavarnak a szeméthegyek, itt és most te is tehetsz ellenük, mutatjuk

Hétfőtől lehet regisztrálni a legnagyobb belföldi hulladékgyűjtő eseményre, a TeSzedd! – Önkéntesen a tiszta Magyarországért akcióra - mondta Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára. Mutatjuk, hol.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

Orbán Viktor elmondta, mikor és hogyan kapnak vissza 600 milliárdot a családok

Az oltás működik, Magyarország működik – mondta a kormányfő az Országgyűlés őszi ülésszakának megnyitásaként. A miniszterelnök több fontos intézkedést is bejelentett, ezeket foglaljuk össze.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Lounge Group

Két marketingmegoldás, ami még a szakmai guruk elismerését is kivívta

Az elmúlt másfél év legjobb szakmai megoldásának nevezték a Coca Cola és a Burger King egy-egy aktivitását a jövő heti budapesti Marketing Summitra készülő vállalati és ügynökségi vezetők. Újfent bebizonyosodott, hogy az önazonos reklám az, ami igazán hatásos.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!