Bár a keresőoptimalizálás alapelvei ugyanazok maradnak, az algoritmusfrissítések és a kereső trendek fejlődnek, és befolyásolják azt, ahogyan weboldalainkon optimalizálunk.
De mit is jelent ez pontosan a keresőoptimalizálás technikájának fejlődése szempontjából? 2023-ban is van néhány online marketing trend, amire érdemes odafigyelni - írja a SEOzseni keresőszoftver fejlesztője.
1. Core Web Vitals optimalizálás
A tavalyi oldalélmény-frissítés vitathatatlanul a legnagyobb változás volt a keresésben az elmúlt néhány évben. Az oldalélmény, amely immár a Core Web Vitals segítségével számszerűsíthető, hivatalosan is a Google rangsorolási tényezője. A Core Web Vitals a következő teljesítménymutatókat tartalmazza:
- Legnagyobb tartalmi festés (LCP): az az idő, amely alatt az oldalon található legnagyobb tartalomelem betöltődik.
- Első beviteli késleltetés (FID): mennyi időbe telik, amíg a webhely válaszol a felhasználó első interakciójára az oldallal.
- Kumulatív elrendezéseltolás (CLS): hány váratlan elrendezési eltolás történik az oldal élettartama során.
A 2023-as keresőoptimalizálás javítására szolgáló területek közül a Core Web Vitals-jelek javítása az oldalon biztosan a legkézzelfoghatóbb hatással lesz az oldal teljesítményére.
A Google Search Console fiók Élmény funkciója lehetővé teszi, hogy megtudjuk, mely oldalak felelnek meg vagy nem felelnek meg a Core Web Vitals szabványoknak. Ezenkívül felsorolja az oldalainkat érintő problémák típusait is.
PageSpeed Insights: A Core Web Vitals adatokon kívül a PageSpeed Insights jelentések további betekintést nyújthatnak arra, hogy weboldalunk hogyan teljesít a felhasználók számára.
A SEO iparágban valószínűleg látni fogjuk, hogy 2023-ban az ügynökségek és SEO szolgáltatók bővítik szolgáltatási kínálatukat az oldalhasználattal és a Core Web Vitals optimalizálására is.
2. Az emberek is kérdezik
Egy közelmúltbeli, 2,5 millió keresési lekérdezést vizsgáló tanulmány kimutatta, hogy a Google „Az emberek is kérdeznek” funkciója a böngésző által megjelenített találat lista körülbelül 85%-ánál jelenik meg.
A SERP csúcsán (és gyakran az első helyen) elhelyezkedő kiemelkedő helyezésnek köszönhetően mindenki szeretné megszerezni a tartalmi rangsorát ebben az áhított SERP funkcióban.
Ahhoz, hogy ezt elérjük, válaszokat kell adnunk a tartalomban feltett gyakori kérdésekre. Nézzük meg a SERP-ket, vagy használjunk kulcsszókutató eszközt a hosszú kulcsszavak azonosítására a böngészők körében.
Ez a stratégia nagyszerű módja annak, hogy 2023-ban nagyobb láthatóságot szerezzünk a SERP-k tetején, még akkor is, ha az oldal az első (vagy akár a második oldalon!) található.
3. Kulcsszócsoportosítás
A kulcsszókutatás a SEO alapja. De ahogy a Google természetes nyelvi feldolgozási (NLP) technológiája egyre fejlettebb lett, a hatékony kulcsszó szerinti célzás egyre részletesebb és összetettebb folyamat lett.
Elmúltak már azok az idők, amikor a céloldalakat és a blogbejegyzéseket egyetlen kulcsszóra és link nevében megbúvó szavakra optimalizálták. A Google egyébként is több kulcsszóra rangsorolja a nyitóoldalainkat, ami azt jelenti, hogy 2023 a magasabb célzás éve.
A kulcsszócsoportosítás egy fejlettebb kulcsszóstratégia, amellyel magasabb szintre emelheti a kulcsszavak teljes rangsorolását. Ez magában foglalja több kulcsszó azonosítását hasonló keresési szándékkal, és olyan weboldalak létrehozását, amelyek megcélozzák ezeket a „klasztereket”.
4. AI által generált tartalom
A GPT-3 (harmadik generációs Generative Pre-train Transformer) gépi tanulási modellt tavaly tették nyilvánosan elérhetővé az OpenAI-n keresztül. Ennek eredményeként a mesterséges intelligencia által támogatott SEO tartalomeszközök, például a CopyAi, a Headlime, a Jarvis és mások egyre terjednek, lehetővé téve a tartalommal foglalkozó csapatoknak, hogy gyorsabban generáljanak SEO-optimalizált tartalmat.
Összességében a webhelytulajdonosoknak és a digitális marketingszakembereknek 2023-ban is ragaszkodniuk kell a SEO alapjaihoz. Viszont ügyelni kell azokra az eszközökre és technológiákra, amelyek segítségével akár jobb eredményeket is elérhetnénk.
- Ellenőrizzük az alapvető webes vitalértékeket, és fektessünk be a fejlesztésekbe
- Célozzunk hosszú kérdésekre vonatkozó kulcsszavakat
- Hozzunk létre kulcsszóklasztereket, hogy több lekérdezést kaphassunk egyetlen oldalon
- Használjunk mesterséges intelligencia tartalomeszközöket
- Próbáljunk ki a tartalomoptimalizáló szoftvert
- Alkalmazzunk strukturáltabb adatokat és bővített kivonatokat
- Írjunk jó minőségű, hosszú formátumú tartalmat
- Tartsunk lépést a SEO-val
- Használjuk ki a keresés demokratizálódását
- Tartsuk szemmel az új keresőmotorokat és élményeket (x)