TrendFM

Mire jó egy üzleti kapcsolatépítő klub?

Írta: Karácsony Zoltán - Készült: 2017. szeptember 05.

Két évvel ezelőtt részletesen foglalkoztam az üzleti kapcsolatépítő klubokkal a Haszon magazin hasábjain. A közelmúltban Végvári-Nagy Kyra  és Végvári Tibor kommunikációs szakemberek meghívtak a Rapid Business nevet viselő rendezvényükre a pesti Intercontinentalba. Jó apropó, hogy újra elővegyem a témát. Mire is jók ezek a rendezvények? Mit lehet kihozni belőlük vállalkozóként?


Mielőtt elmélyednénk a Rapid Business gyakorlatában, egy rövid áttekintés, hogyan működnek a hagyományos klubok, melyek egyik zászlóshajója a BNI, de említhetném a BCC-t is. A tagsági díjat váltó vállalkozók 15-20 fős csoportokban jönnek össze hetente egyszer. A szervezők és a tagok mindig hívnak külsős vendégeket is, akik érdekesek lehetnek, akik szintén kapcsolatokat keresnek.

A tagok és a vendégek ezt követően a plénum előtt 1 percben bemutatkoznak és elmondják, kihez keresnek kapcsolatot. Majd mindenki átgondolja, hogy a hallottak alapján kihez tud kapcsolódni, kinek tudna segíteni akár személyesen, akár ismeretségi köréből. Ezt követően ajánlását egy e célból egységesített papírra írja névvel, telefonszámmal és mindenki hallatára odaadja a résztvevőnek. Az ajánlónak feladata az is, hogy megágyazzon a kapcsolatfelvételnek, tehát felhívja ismerősét, hogy kinek és mi célból javasolta. A rendezvény utolsó részében egyéni találkozókra, egyeztetésekre kerül sor.

Így néz ki a Rapid Business

Végvári-Nagy Kyra és Végvári Tibor  két évvel ezelőtt új megközelítéssel próbálkozott, amikor megalapította ügynökségét, a Sales&More-t amely networking rendezvény szervezéssel kezdett foglalkozni. Ehhez a párkeresésből ismert rapid randi módszert választotta, aminek a Rapid Business nevet adta. Kyra és Tibor a kétirányú, négyszemközti kommunikációban hisznek. Nem kérik a tagokat ajánlásokra és arra sem, hívjanak vendégeket.

Hogyan is zajlik? Adott egy felsőkategóriás pesti szálloda különterme 20 asztallal, 40, új kapcsolatra nyitott üzletemberrel. Ebből 20-an állandó tagok, 20 főt pedig Végvári- Nagy Kyra hív meg csapatával.
A résztvevőknek 4 percük van egy személlyel az ismerkedésre, majd automatikusan egy székkel odébb ülnek és kezdik újra az egészet. „Ennyi idő alatt a felek el tudják dönteni, hogy érdekesek-e egymásnak. Ha igen, akkor a rendezvény legvégén az állófogadáson folytathatják.” – mondja Végvári Tibor.
A rendezvényre érkezés előtt persze nem árt egy 1 perces saját bemutatkozás arról, ki is vagyok és kihez keresek kapcsolatot.

A résztvevők középen az alapítókkal (Végvári-Nagy Kyra és Végvári Tibor)

20-szor 4 perc tömény koncentráció

Első alkalomra a 20 bemutatkozást végigcsinálni, izgalmas, és nekem kicsit fárasztó volt, de sokat tanultam belőle. Az alapító szerint a siker kulcsa, hogy ne eladni akarjon az ember, hanem jó benyomást kelteni, bizalmat építeni. A saját magunkról való beszélés mellett legalább olyan fontos a másik fél feltérképezése jó kérdésekkel, pozitív hozzáállással, odafigyeléssel. Ha működik a kémia, akadnak közös pontok, akkor gyorsan elrepül a 4 perc. Még mérges is az ember, hogy kötelező abbahagyni. Ha semmi sem passzol, akkor viszont lassan peregnek a másodpercek. Összességében minden rapid meeting után eldől: igen vagy nem.

Fontos eleme a sikeres részvételnek, hogy legalább 30 névjegykártyát hozzunk magunkkal és minden találkozó után pár szót vessünk papírra. A nyolcadik cég után már könnyű elkeveredni.

Ne eladni akarj, hanem bizalmat építeni

Végvári Tibor felhívja a figyelmet, hogy a vásárló megtalálása csak egy lehetőség a rendezvényen. Kialakulhat stratégiai partnerség olyan cégek között, amelyek nem konkurensei egymásnak, de ugyanarra a fogyasztói csoportra hajtanak. Például csoportos promócióra köthetnek megállapodást. Harmadik opció olyan alvállalkozók megtalálása, amelyek csökkentik a cég költségeit (például telekommunikáció, szállítás, gyártás).

A már említett záró állófogadáson pedig a résztvevők célzottan odamehetnek azokhoz, akikkel valamilyen kapcsolat létrejöhet. Nem kell felesleges köröket futni, időt pazarolni nem releváns résztvevőkre.
Végvári -Nagy Kyra szerint a legfontosabb alappillér az utánkövetés:  elengedhetetlen például a találkozó után emlékeztető email írására. Ha nem érkezik válasz, akkor pedig nem kell szégyellni a célszemély felhívását.

Kikkel lehet itt kapcsolatot építeni? Többségében  vállalkozások képviselőivel. Az iparági paletta rendkívül széles. Ottjártamkor találkoztam könyvelővel, fordítóval, magánnyomozóval, szépségverseny-szervezővel, biztosításközvetítővel, Youtube-erek médiaügynökével, székhelyszolgáltatóval IPA-mentes területen, óvszermárka befektetőjével, az amerikai piacra segítő tanácsadóval, különféle informatikai megoldásokat kínáló vállalkozókkal, logisztikai szolgáltatóval, digitális nyomdacég vezetőjével, lakberendező-bloggerrel. A belépő a rendezvényre 20.000 Ft+áfa, ami Végvári Tibor elmondása szerint "megnyugtatóan drága", szűri az üzletileg potens résztvevőket.

Mennyire működik? Mivel a jelenséget tanulmányoztam és nem vállalkozóként érkeztem, saját bőrömön ezt nem tudtam megítélni. Annyi bizonyos, ez a műfaj megtanít összeszedetten, tömören beszélni és a másikra odafigyelni. A résztvevők láthatóan jól érezték magukat, a vállalkozók nyitottak, barátságosak voltak. Élénken beszélgettek az esemény végén és az ellátásra sem lehet panasz...

Karácsony Zoltán




Árfolyamok

EUR: 309.3CHF: 268.43USD: 258.07
 

Legnépszerűbb cikkek

Karácsony Zoltán: Karrier tippek

Mire jó egy üzleti kapcsolatépítő klub?

Két évvel ezelőtt részletesen foglalkoztam az üzleti kapcsolatépítő klubokkal a Haszon magazin hasábjain. A közelmúltban Végvári-Nagy Kyra  és Végvári Tibor kommunikációs szakemberek meghívtak a Rapid Business nevet viselő rendez...
Tovább >>
Luxusgonddal küzdenek a franciák, legalábbis innen nézve. Az EU második legnépesebb nemzete szereti az életet, szereti a jóléti államot és forradalmi múltja ellenére utálja a változásokat. Az elnök munkaügyi reformja, illetve a szak...
Tovább >>