Mit eszünk, mit viselünk, hol és hogyan dolgozunk majd 2025-ben?

Írta: Karácsony Zoltán - Készült: 2018. április 16.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozik a digitális szabadúszó, Ki az a food stylist. Rohamosan alakul át a városi életmód: új szakmák születnek, piaci rések nyílnak. Ebbe a világba kapunk betekintést közel 20 programmal és 100 előadóval, jó példákkal. Egy kis ízelítő.


„Nem túlzás azt állítani, hogy forradalmi változások előtt a munka világa. Már most döbbenetes mértékben növekszik a szellemi projektmunkások száma, akik az USA munkaerőpiacának már 36 százalékát adják. Európában több mint 24 százalékkal nőtt a szabadúszók száma az elmúlt 10 évben, a növekedés pedig gyorsul. Fontos irány a munkaerőpiacon a coworking, azaz a közösségi irodák térnyerése. Számuk globálisan az elmúlt 3 évben megduplázódott - 2018 év végére közel 19 ezer iroda működik világszerte, míg a bérlőik száma háromszorosára nőtt” - vázolja a trendet Filep Szilvia, a Freedom X Fest, az első, helyfüggetlen életmódról szóló, szabadtéri fesztivál projekt managere, aki e témában vezet beszélgetést. Ami minimálisan kell az induláshoz: valamilyen online értékesíthető szaktudás, vagy termék, egy laptop és körülbelül 3 hónapra elég tartalék. Mi még a siker titka? Hogy telik az ilyen munkavállalók egy napja? Bogár Bence designer elmeséli, hogy a kérdései és félelmei összepakolásával hogyan jutott el a nagymamája világatlaszától a Himalájáig.

Gasztro trendek: társadalmi felelősségvállalás, veganizmus, food styling
Mit jelent a fenntartható vendéglátás és miért fontos? Mi van a “zöldségen” túl - milyen további társadalmi értéket tud teremteni a vállalkozás? A hazai gasztronómiai piacról bemutatkozik a Felelős Gasztrohős, a Kiosk Budapest, a HellóAnyu, a Doremi Today és a Budapest Bike Maffia.

A táplálkozásban az utóbbi évek trendje a veganizmus, amelynek része a növényi alapú táplálkozás, az állatvédelem és a környezetvédelem. “Világszerte 98 százalékkal nőtt tavaly a kereslet a vegán termékek iránt, az Egyesült Királyságban már 3,5 millió ember - a lakosság 7 százaléka - vallja magát oda tartozónak” - mondja Varga Balázs vegán sporttáplákozási tanácsadó, aki egy példát is említ: Kapósak a növényi tejek: egy ismert gyártó édesítetlen mandulateje iránt 2015 óta 2300-szoros növekedést mértek világszerte.
A vendéglátóiparban Budapesten sorra nyílnak és jövedelmezőek a vegán éttermek, bisztrók. Az iparágban rejlő lehetőségekről Balázs mellett a VeganLove, a Naspolya Nassolda, a Culinary Institute of Europe és a Great Bistro alapítói beszélnek.

Természetesen a hagyományos vendéglátás is terítékre kerül. Elismert és hiteles szereplők árulják el, hogy mi kell egy sikeres gasztro vállalkozáshoz, illetve milyen új kapcsolódó szakmák vannak születőben. A gasztro blokkban bemutatkozik Laki Eszter grafikus, világutazó és a Dobrumba társtulajdonosa, Várvizi Péter a Larus Étterem vezető séfje, Rétfalvi-Kurucz Alexandra gasztro-coach és Beck Márton, a Padron tulajdonosa.

Az új trendek új szakmákat is teremtenek. Ilyen például a rendezvényen is felbukkanó food stylist, vagyis az ételek látványtervezője, aki az alapanyagok beszerzésétől kezdve, a koncepcióalkotáson át, egészen a “terített asztalig” sok mindennel foglalkozik.

A big datára is épít a ruhaipar
A divatiparban egyre több a big datára épülő megoldás. A Loffice-ban bemutatkozik a „wearable”, azaz hordható technológiák piacáról a SneakerTracker alkalmazás, a cipőfetisiszták közösségi média felülete. Megismerhetik a Peak For You-t, amely új pszichológiai módszertan a belső egyensúly megteremtéséért és fenntartásáért.

Milyen a vonzó munkahely - nőknek!
Hazánkban a gazdaságilag aktívak közel fele nő, miközben egyre nehezebb jó munkaerőt találni. Milyenek is a vonzó munkahelyek a női munkavállalók szemében? Hogyan lehet ezt hitelesen bemutatni és erős munkaadói márkát építeni?  A kérdéskört olyan elismert, női és férfi vezetők vitatják meg, mint Zolnay Judit, a MetLife vezérigazgatója, Liptay Gabriella, a KPMG Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója, Dr. Nagy Beáta, a Budapesti Corvinus Egyetem Szociológia és Társadalompolitika Intézet egyetemi tanára, a BCE-n működő Társadalmi Nem- és Kultúrakutató Központ vezetője, Remete Tibor, a Highlights of Hungary alapítója és az Acivity Group vezetője, valamint Szalay Péter, az IBM Hungary ügyvezetője.

Mi is az a Startup Safary?
Berlinből, 2012-ben indult kezdeményezés, melynek célja a startup világ megismertetése a szélesebb közönséggel illetve a piaci szereplők közötti kapcsolatok bővítése. A cégek egy vagy két napra kinyitják kapuikat az érdeklődők előtt, és programokat szerveznek szakmabelieknek, potenciális befektetőknek, álláskeresőknek, pályaválasztás előtt állóknak. A Startup Safaryt eddig Európa több mint tíz városában rendezték meg Párizstól Athénig. Budapesten tavaly tartották az első ilyen eseményt közel 3 ezer résztvevővel.

Az eseményeken való részvétel a Loffice támogatásával ingyenes, de regisztrációhoz kötött, amelyet ezen a linken tehet meg.




Árfolyamok

EUR: 325.91CHF: 280.17USD: 279.97
 

Legnépszerűbb cikkek

Hirdessen a Haszon Magazinban

Hirdetés ügyben kérem keressen minket a hirdetes@haszon.hu email címen, vagy tekintse meg a média kiajánlókat.

Izgalmas két napnak ígérkezik a városi életmód legújabb trendjeiről szóló beszélgetések sora a Loffice közösségi irodában a Startup Safary fesztivál keretében április 19-20-án. Kiderül például, hogyan mennek a vegán éttermek, miként dolgozi...
Tovább >>

Változnak az „A lap” megjelenések!
  • 2018/I. negyedév 2018. 04.04
  • 2018/II. negyedév 2018. 07.04
  • 2018/III. negyedév 2018.09.26
  • 2018/IV. negyedév 2018.12.12