Több BMW-t gyártottak tavaly mint Mercedet.

Az előzetes jelentések szerint 14 milliárd eurós működési eredménnyel zárta a tavalyi évet a Mercedes-Benz. Ez több mint az előzetes várakozás, azonban nem lehet felhőtlen a Mercedes öröme. Egy fontos versenyben alulmaradt a BMW-vel szemben.


Vegyes évet zárt a Mercedes

A luxusautó márka bevételarányos megtérülése 12,7 százalékos lehetett tavaly az előzetes jelentések szerint, ami meghaladja a korábban becsült 10-12 százalékot. A jó eredmény mögött az állhat, hogy hiába voltak problémák 2021-ben az ellátási láncokkal, elsősorban a használt autók piacának a negyedik negyedéves megugrása hozta a jó eredményeket. A hír hallatán a cég részvényeinek az értéke a piaci nyitást követően 69.01 euróról 75,08 euróra nőtt délelőtt – írja a Reuters.

Harald Wilhelm, a cég pénzügyi igazgatója azonban arra számít, hogy idén a magas nyersanyagárak és a félvezetőhiány megakadályozza, hogy ki tudják elégíteni az autóik iránt a keresletet. A chiphiány viszont enyhülhet 2022 második felére.

A német autógyár adatai szerint tavaly öt százalékkal kevesebb autót szállítottak le, mint a korábbi évben. A negatív adat alapján öt év után először fordult elő, hogy a BMW a legyártott autók darabszámát tekintve megelőzte a Mercedest ebben a versenyben.

A Mercedes egyébként decemberben leválasztotta a haszongépjármű üzletágát. A vállalat várakozása szerint ez a lépés a csoport működési eredményére 9-10 milliárd eurós pozitív hatást jelenthet.

Pontos adatokat a Mercedes-Benznek február 24-én tud közölni a tavalyi teljes éves eredményeikről.

Rekord áron kelt el egy Mercedes

Néhány napja írtunk róla, hogy rekordáron kelt el a német luxusmárka egyik ritkasága, egy 1955-ös Mercedes-Benz 300 SL Alloy Gullwing. Az autóért 6,8 millió dollárt, átszámolva több mint 2,1 milliárd forintot fizettek.

Ugyan az ikonikus darab vételára nem haladta meg az előzetes becsléseket (7-9 millió dollárral kalkuláltak), így is rekord született a Gullwingek körében. A korábbi csúcstartó 4,2 millió dollárért kelt el egy 2012-es árverésen.

Az 5500332-es alvázszámú, „Weckerlé Alloy” becenevű jármű egyike annak a 24 alumíniumkarosszériás Gullwingnek, amelyet 1955-ben gyártottak. Ezeket a modelleket minden idők egyik legritkább sorozatgyártású autóiként tartják számon.

A Weckerlé Alloy a ritkaságok közül is kiemelkedik, ugyanis megőrizte eredeti 3 literes NSL 6 hengeres motorját, a nagy sebességű 3,42-es hátsó tengelyét, az első orsókat, a Rudge kerekeket, a könnyűfém karosszériát és a gyári festést is.

Az autó a Paul Russell & Company jóvoltából nagyszabású restauráláson ment át, amely 1979-ben fejeződött be.

Bár még mind a 24 alu-Gullwing létezik, nagyon ritka, hogy valamelyiket áruba bocsájtsák, ami még jobban felértékeli az autókat.

A 300 SL kupé eredeti ára az '50-es években 6820 dollár volt. Az inflációval kiigazítva ez nagyjából 71 ezer dollárnak, azaz körülbelül 22,4 millió forintnak felel meg. Gyors matek, és ki is derül, hogy az autó értéke közel 10 ezer százalékkal gyarapodott szűk 70 év alatt.


The Conversation

Ne hagyd ki!