Az autókölcsönzőket is megütötte a turizmus visszaesése, de úgy tűnik, megtalálták a túlélés receptjét.


A hosszabb távú autóbérlés segített talpon maradni az autókölcsönzőknek, amelyek a koronavírus-járvány alatt lényegében teljesen elveszítették legfontosabb ügyfélkörüket, a szabadidős- és konferenciaturistákat, írja a napi.hu. A cégvezetők tavaly tavasszal, az első hullám idején 60-70 százalékos visszaesést jósoltak a forgalomban, és ez nagyrészt be is jött. Az autókölcsönzőknek ugyanakkor -szemben például az utazási irodákkal vagy az éttermekkel - volt egy menekülési útvonaluk, még ha ennek jövedelmezősége jóval alacsonyabb is, mint ha rövid távra adják bérbe autóikat.

Két példa a túlélésre

Az Avis Autókölcsönzőnél a vállalati ügyfélkör megerősítésére fókuszáltak, miután a tavalyi bevételük 50-55 százalékkal esett vissza 2019-hez képest, amikor csaknem 2 milliárd forintos forgalmat értek el. Hasonló átrendeződésről számolt be az Avalon Car(e) Services Kft. ügyvezető igazgatója is. Autóbérlési üzletáguk bevétele 36 százalékkal csökkent, miután a tavaszi sokkot követően részben sikerült a tartós bérletek és a belföldi bérlők irányába terelni az üzletmenetet. Más üzletágaik - elsősorban a mintegy 30 százalékos növekedést elérő Bosch Car Service-nek köszönhetően az egész cég árbevétele mindössze 20 százalékkal esett, de ezzel együtt is jelentős, 8 számjegyű veszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni a 2020-as üzleti évre.

Kilátások

Az Avis a kereslethez igazodva adott komoly kedvezményeket 2020-ban mind a vállalati bérlőknek, mind pedig a magánszemélyeknek. A cég a flotta méretét is a kereslethez igazította, fele annyi kocsival rendelkezett tavaly, mint 2019-ben. Az Avalon az év elején ugyan jelentősen csökkentette flottája méretét, de 2020 végére ezt visszaépítette. A piac szereplői abban bíznak, hogy idén már elérik legalább a tavalyelőtti forgalmukat.


The Conversation

Friss

Fotó: A MÁV weboldala

Higgy a szemednek, mutatjuk képeken a MÁV prémium osztályú  fülkéit

Ma lehetett először megtekinteni az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+ kocsit, amely sok tekintetben új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-START kínálatában, és új korszakot jelent a magyar vasúti közlekedés színvonalában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: unsplash

Euróra cseréljük-e a forintot?

Időről időre fellángol a vita arról, vajon be kell-e vezetni Magyarországon az eurót vagy sem? Hogy látja ezt a kérdést a Világbank egykori vezető közgazdásza, a több magyar euróvitát is kirobbantó Dobozi István?
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

A magyar háztartások átlagban 90 ezret buknak, mert túl sok készpénzen ülnek


Európában a magyar lakosságnak a legfájdalmasabb az infláció. Legalábbis a GDP-arányosan nagyon magas készpénztartás és az unióban az egyik leggyorsabb ütemű pénzromlásból származó veszteség alapján. Móricz Dániel Holdblogon megjelent elemzéséből emelünk ki néhány fontos részletet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!