Egy teljesen új modellt gyárthat Debrecen

A bajor autómárka egyik meghatározó autójának elektromos verziója készülhet a hajdúsági üzemben. Azonban jelenleg még nem létezik ez a modell.


Egyre több az információ a BMW új modelljéről

Egy teljesen elektromos, 3-as sorozattal bővíti a közeljövőben az egyik legfontosabb modellje következő generációját a BMW. Oliver Zipse, a bajor autógyártó vezérigazgatója szerint a Neue Klasse elektromos platformra készült modellt pedig Debrecenben fogják gyártani. A típus sorozatgyártásának kezdetét 2025 környékére tette a szakember – írja a hvg.hu.

A vezető arról is beszámolt, hogy a Neu Klasse platformot csak teljesen elektromos autók készítésére fogják használni, ellentétben a korábbi pletykákkal. Zipse szerint amikorra az új gyár elindul, akkora lesz az elektromos piac, hogy észszerű döntés, hogy csak egy hajtáslánc legyen ezen az architektúrán. Ezért kifejezetten a 3-as sorozatra fog koncentrálni.

Az új platform elsősorban a középkategóriás modellekhez készül, ezért a cég az egyéb típusaihoz meghosszabbítja belső égésű motorjai élettartamát. Teszi ezt annak a fényében, hogy azokat nagyobb és nehezebb járműveken használják.

Az új modell jelentősen különbözni fog a Kínában már kapható BMW i3-tól. Tulajdonképpen az is egy 3-as sorozat, amelynek villanymotorra és akkumulátorcsomagra cserélték a hagyományos hajtásláncát. A Neue Klasse 3-as autók teljesen új dizájnt kapnak, várhatóan nagyobb akkumulátorcsomaggal, mint amekkora a kínai i3-asé (az 66,1 kWh-s).

Amire a magyar üzemtől számíthatunk

Évente 150 ezer autó gyártására tervezik az üzemet. Az egységet úgy építik, hogy az emberek, az alapanyagok, illetve a kész járművek lehetőleg elkerüljék egymást: a parkolók az összeszerelő csarnoktól délre lesznek, az alapanyagok az északi bejáraton érkeznek, míg a kész autók a telep délnyugati részén lévő vasúti terminálon keresztül hagyják el a gyárat. A debreceni gyárban igencsak jelentős szerep jut majd a robotoknak: a karosszéria csarnokban a munka kilencven százalékát végzik a gépmunkások, míg a festőrészlegben 50 százalék körüli ez az arány

- írja a portál a készülő debreceni üzemről Jochen Lorenzre, a gyár fejlesztési igazgatójára hivatkozva.

Felpörög a gyár építése

A Külgazdasági és Külügyminisztérium februári közleménye szerint a BMW egymilliárd eurós (mai árfolyamos nagyjából 380 milliárd forintos) debreceni beruházása ezer új munkahelyet jelenthet a hajdúsági városnak. A telephelyen tavaly és tavaly előtt csak infrastruktúra-fejlesztés történt, idén viszont kezdődik az épületek kivitelezése is. A debreceni gyár alapkőletétele 2022 júniusában lesz, majd - ahogyan azt fentebb említettük - 2025-ben indulhat az autógyártás.


The Conversation

Ne hagyd ki!