Románia után Magyarországon is közzétette az árakat a gyártó.


A Dacia Spring Electric 45 modell Comfort felszereltséggel 6,49 millió forint lesz, míg a Comfort Plus változat, aminek lényege egy modernebb infotainment-rendszer, 6,9 millió forintba kerül hivatalosan alapáron. A CCS Combo csatlakozós, maximum 30 kW teljesítményre képes egyenáramú töltési lehetőség mindkét változathoz megrendelhető lesz 180 ezer forintos felárral.

Ha kíváncsi vagy a Magyarországon kapható villanyautók árára, kattints IDE.

Mit tud a Spring?

A Dacia Spring kisméretű városi crossover tavaly decemberben mutatkozott be hivatalosan. Az 5 ajtós és 4 üléses jármű hossza mindössze 3,7 méter a szélessége 1,6 méteres és a belső tér hossza 2,4 méter. A Spring csomagtere 300 literes és a hajtását egy 44 lóerős elektromos motor biztosítja. A Dacia elektromos autó teljes tömege 995 kilogramm – ebből hivatalosan 280 kilót nyom az akkucsomag. Részletesebb leírást és árakat ITT találsz.

Romániában már megindult a roham

Hatalmas volt az érdeklődés a Dacia Spring iránt a romániai előjegyzés első napján. Az első elektromos Dacia modellre szombaton kezdődött az online előrendelés.

A látogatók rohamát jól mutatja, hogy a gyártó közlése szerint az online platform egy időre le is fagyott. A nap folyamán 24 ezren léptek be az oldalra, az első négy órában 1 500 előjegyzést regisztráltak. Az adatot azzal érdemes összevetni, hogy összesen ennyi elektromos autót értékesítettek 2019-ben Romániában. Tavaly megnőtt a környezetbarát járművek iránti kereslet, 2 837 darabot vásároltak belőlük.

A Dacia Spring az európai piacon forgalmazott legolcsóbb elektromos személygépkocsi: két változatban fogják gyártani, az egyik 16 800, a másik 18 100 euróba kerül. Az előbbiért, ha a romániai roncsautóprogramon keresztül vásárolják meg, 10 ezer eurónál kevesebbet kell majd fizetni. (Képünk illusztráció)


The Conversation

Friss

Fotó: A MÁV weboldala

Higgy a szemednek, mutatjuk képeken a MÁV prémium osztályú  fülkéit

Ma lehetett először megtekinteni az 1. és a prémium (1+) osztályú, bisztrószakasszal, csendes és prémium fülkékkel is berendezett IC+ kocsit, amely sok tekintetben új szolgáltatási szintet képvisel a MÁV-START kínálatában, és új korszakot jelent a magyar vasúti közlekedés színvonalában.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: unsplash

Euróra cseréljük-e a forintot?

Időről időre fellángol a vita arról, vajon be kell-e vezetni Magyarországon az eurót vagy sem? Hogy látja ezt a kérdést a Világbank egykori vezető közgazdásza, a több magyar euróvitát is kirobbantó Dobozi István?
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:Shutterstock

A magyar háztartások átlagban 90 ezret buknak, mert túl sok készpénzen ülnek


Európában a magyar lakosságnak a legfájdalmasabb az infláció. Legalábbis a GDP-arányosan nagyon magas készpénztartás és az unióban az egyik leggyorsabb ütemű pénzromlásból származó veszteség alapján. Móricz Dániel Holdblogon megjelent elemzéséből emelünk ki néhány fontos részletet.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!