60 százalékkal, 5235 darabra nőtt a tisztán elektromos újautók eladása az év első hét hónapjában Magyarországon. Vezet a Tesla a márkák és a modellek versenyében.
Az év első hét hónapjában összesen 5235 tisztán elektromos új autót helyeztek forgalomba Magyarországon. Ez 60 százalékos növekedés az előző év azonos időszakára jutó közel 3272 darabhoz képest, a két évvel ezelőtti szintnek pedig lényegében a duplája - derül ki a Datahouse a Totalcarnak elküldött adataiból.
Valószínűleg a nagy növekedés a februárban indult, cégeknek és egyéni vállalkozóknak kiírt e-autó támogatási pályázattal is magyarázható. Ebben 2,8-4 millió forint közötti összeg igényelhető elektromos autó beszerzésére.
A legkapósabb autók
A top 5 márka eladott darabszámmal:
1. Tesla: 1345
2. BYD: 663
3. Volvo: 518
4. Hyundai: 419
5. Nissan: 415
A top 5 modell eladott darabszámmal:
1. Tesla Model Y: 834
2. Tesla Model 3: 484
3. Volvo EX30: 441
4. Nissan Leaf: 375
5. BYD Atto 3: 295
Ennyien vásárolnának e-autót
42 éves, városban lakik, átlag felett keres, otthon is tud tölteni. Ilyen paraméterekkel rendelkezik az a fogyasztó, aki elektromos autó vásárlását fontolgatja a McKinsey tanácsadócég kutatása szerint. Az 2021-es 14 százalékhoz képest 18 százalék tervez következőnek akkumulátoros elektromos autót venni, míg 20 százalék vásárolna plug-in hibridet.
Akik nem akarnak elektromos autóra váltani, 45 százalékban a túl magas árat jelölték meg indoknak, 33 százalékban a töltéssel kapcsolatos aggályokat, és 29 százalékban a hatótávolsággal kapcsolatos problémákat. Érdekesség, hogy az amerikai e-autósok fele visszaváltana hagyományosra.