A prémiumkategóriás elektromos autózás már nem utópia
Fotó:123RF

A prémiumkategóriás elektromos autózás már nem utópia

Az elektromos autózás forradalmát jelzi, hogy egyre több prémium autógyártó jelenik meg különböző méretű modellekkel a piacon. Gyorsan növekvő szegmensről beszélhetünk, amelynek úttörője az amerikai Tesla volt. Összegyűjtöttük azokat a már kapható e- autó modelleket, amelyek joggal szerepelhetnek a prémium kategóriában.


A vizsgált szegmensen belül is differenciáltunk: van olyan gyártó, amelyik modelljeivel a prémium belső térre koncentrál, némelyikük a teljesítményt helyezi előtérbe, mások a biztonságos, nagyméretű SUV kategóriát célozzák meg, és persze vannak, akik előszeretettel vegyítik ezeket a tényezőket.

Lexus UX 300e

A Lexus UX 300e a Toyota prémiummárkájának első tisztán e-autója. Az autó különlegessége, hogy 10 éves vagy 1 millió kilométeres garanciát kínál a Lexus az akkumulátorra. A töltési paraméterek kissé elmaradnak a mai piaci sztenderdekhez képest. Az 52 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 300 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 7,5 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 160 km/h-ás végsebességet kínál. Már 18,9 millió forinttól megvásárolható.

Polestar 2

Akinek tetszik a Volvo által képviselt design, az nem fog csalódni a Polestar elektromos autójában sem. Az első Android alapú információs rendszerrel szerelt autó a világon. A Polestar 2 értékesítése kizárólag az online térben folyik, de egyre több e-autó kereskedés kínálatában már megtekinthető. Az 75 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 500 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor és az összkerékhajtás 4,8 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 205 km/h-ás végsebességet kínál. 20 millió forint környékén már megvásárolható.

Mercedes Benz EQA

A prémium városi kisebb méretű SUV kategóriába érkezik a Mercedes elektromos modellje. A GLA alapján áttervezett modell kompromisszummentes közlekedést kínál városi környezetben.

Az 66,5 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 420 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 8,9 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 160 km/h-ás végsebességet kínál. Hamarosan kapható lesz nagyobb akkumulátorral és SUV-hoz mérten összkerék-meghajtással is. 19 millió forint környékén már megvásárolható.

Mercedes-Benz EQC

A közepes méretű e-SUV kategória versenyzője a Mercedes -Benz EQC. A futurisztikus külső prémium minőségű belső teret rejt. Az 80 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 420 km körüli hatótávot biztosít az autó. A villanymotor 5,1 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 180 km/h-ás végsebességet kínál. 26 millió forint környékén már megvásárolható.

Audi Q4 50 e-tron

Természtesen a Volkswagen technika került alkalmazásra az Audi kisebb elektromos városi terepjárójában is. A 77 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 500 km körüli hatótávot biztosít az autónak. A villanymotor 6,3 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 180 km/h-ás végsebességet kínál. 20 millió forint környékén már megvásárolható. Ha megelégszünk a kisebb, 52kWh-os akkumulátorral, illetve a gyengébb teljesítménnyel, úgy már a belépő modellt 15 millió forintért elvihetjük.

Audi e-tron és e-tron Sportback 50/55 quattro

Az Audi első tisztán elektromos sorozatgyártású modellje az e-tron. Az e-tron igazi utazóautó, kiemelkedő, 150kW-os töltési teljesítménnyel a hosszabb utazás sem lesz probléma. Európa kedvenc tisztán elektromos meghajtású prémium SUV modellje. A 64,7 vagy a 86,5 kWh-ás akkumulátorok a WLTP szerint 280 és 370 km körüli hatótávot biztosítanak. A villanymotor 5,7 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 200 km/h-ás végsebességet kínál. 26 millió forint környékén már megvásárolható.

Ford Mustang Mach-E

A villanyautózás történelmének egyik legmegosztóbb névválasztása. Az ikonikus izomautó a Ford Mustang után a Ford vezetői úgy döntöttek, hogy az első e-autó nem lehet más, mint egy SUV. Dinamikus forma, prémium minőséghez közelítő belső tér és persze az ikonikus Mustang márkanév, ezt kínálja a Mach-E. A 86,5 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 610 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 3,7 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 200 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell már 21 millió forint környékén megvásárolható.

Tesla Model S

A Tesla márkát szinte mindenki ismeri, a csaknem 10 éve piacon lévő S megjelölésű modell számos strukturális módosításon esett át. A Model S típust a hatékonyság, csúcstechnológia, teljesítmény, illetve az immáron tökéleteshez közeli összeszerelési minőség jellemzi. Már a magyarországi Tesla store-ban is megvásárolhatjuk, a budapesti Tesla szerviz is előkészítés alatt áll. A nettó 95 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 610 km körüli hatótávot biztosít. A Long Range villanymotor 3,2 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 250 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell már 36 millió forint környékén már megvásárolható. Ha 1000 lőerő feletti teljesítményre vágyunk, akkor hamarosan megvásárolhatjuk a Plaid változatot is.

Tesla Model X

A Tesla Model S 7 személyes SUV változata. Technikai paraméterek tekintetében megegyezik a Model S-el, a nagyobb méret miatt kisé növekvő fogyasztással, illetve csökkenő hatótávval kalkulálhatunk. A 86,5 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 580 km körüli hatótávot biztosít. A Long Range villanymotor 3,9 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 250 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell már 39 millió forint környékén megvásárolható.

BMW ix3

A BMW az i3 sikermodell után bemutatta a második elektromos autóját. Az X3-as alapjaira épülő modell a legnépszerűbb kategóriában, a közepes méretű városi terepjárók versenyében indul. A 74 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 460 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 6,8 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 180 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell már 23 millió forint környékén megvásárolható.

Jaguar I-Pace

A Jaguar egyetlen villanyautója, mely a teljesítmény és az egyedi formavilág tekintetében nem ismer kompromisszumokat. A 84,7 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 470 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 4,8 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 250 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell már 28 millió forint környékén megvásárolható.

Volvo XC40 Recharge

A Volvo kizárólag összkerék-meghajtással kínálja az XC 40 első tisztán elektromos meghajtással rendelkező városi terepjáróját. A jövőben az összes modelljüket a Recharge jelzővel látják el, így könnyedén megkülönböztetve azokat a hibrid modellektől. Érdekesség, hogy Android alapú infotainment rendszerrel kínálják az autót, hasonlóan a Polestar márkához. A 75 kWh-ás akkumulátor a WLTP szerint 425 km körüli hatótávot biztosít. A villanymotor 4,9 másodperces gyorsulást (100km/h-ra) és 180 km/h-ás végsebességet kínál. A belépő modell 20 millió forint környékén lesz megvásárolható.


Ne hagyd ki!