A Magyarországon futó személygépkocsik átlagéletkora 3 évvel emelkedett 2011 óta, és megközelíti a 15 évet.


A gazdasági növekedés tempójában kiugrónak jónak számító 2019-ben 3,8 millió autó futott a hazai utakon. 2010 és 2019 között a személygépjármű-állomány 828 ezerrel, vagyis 28 százalékkal gyarapodott. Az eredményeket összesítő GKI Gazdaságkutató arra is felhívta a figyelmet, hogy ebben az időszakban 85 százalékkal emelkedett a reálbér, nem csoda, hogy sokan vettek maguknak autót. Korban, árban elég nagy a szórás. Az autóállomány életkora azért is nő, mert sokan nem engedhetnek meg maguknak egy új, vagy nagyon fiatal autót, a hazai piacon viszont nem érhető el annyi régi autó, ezért sok használt, idősebb autót hozunk be a nyugat-európai országokból.

Földrajzi eltérések

Az ország déli, keleti és főleg észak-keleti településein jóval az országos átlag alatt volt a 100 lakosra jutó autók száma, a települések között 20-szoros különbség is előfordult.

A személygépkocsik százalékos eloszlása így alakult a különböző területeken, 2019-ben:

  • Budapest: 19 százalék
  • Megyei jogú városok: 21 százalék
  • Községek: 27 százalék
  • Városok: 33 százalék

Az autók száma Győr-Moson-Sopron, Pest és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben nőtt leginkább, legkevésbé pedig Tolnában, Békésben és Baranyában. A fővárosban a gyarapodás mértéke viszonylag alacsony volt, viszont az itt élők 110 882 esetben engedhettek meg maguknak új autót az elmúlt kilenc évben.


Friss

Photo by Andre Benz on Unsplash

Beszállnál egy sofőr nélküli repülő taxiba? Már nem kell sokat várnod

A Boeing által támogatott Wisk hamarosan önvezető, sofőr nélküli, repülő taxiszolgáltatást indít be az Egyesült Államokban. A Deloitte becslései szerint az iparág 2035-re az 57 milliárd dolláros piaci értéket is elérheti-írja a CNBC.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!