Az elmúlt hetekben rengeteg kritikát kapott a Tesla robotpilóta funkciója. Elon Musk vállalata az új szoftverfrissítéssel a felelőtlen sofőrök ámokfutását akarja megakadályozni– írja a BBC.


A Tesla mostanában nem azért került rivaldafénybe, mert egy autót lőtt ki az űrbe, vagy újabb kriptovalutát vett fel a fizetési lehetőségei közé. A hatóságok számos balesetet dokumentáltak, amelyeket – bár nem közvetlen módon – a Tesla önvezető funkciója okozott. A vállalat már többször hangsúlyozta, a robotpilóta-mód nem azt jelenti, hogy a sofőr hátra ülhet keresztrejtvényt fejteni. Önvezetés ide, vagy oda, a sofőrnek ugyan úgy figyelnie kell az utat és a forgalmi körülményeket, mintha rendesen vezetne. Ennek ellenére sok vezető olyan videókat töltött fel magáról, ahol bekapcsolta a funkciót, majd átült a hátsó ülésekre. Elkerülhetetlen volt, hogy előbb-utóbb balesetet eredményezzen ez a magatartás. Éppen ezért a Tesla egy új szoftverfrissítéssel a vezetők figyelmét és fegyelmezettségét vizsgálja, indokolt esetben pedig megteszi a szükséges biztonsági lépéseket.

Vigyázó nagy testvér

A vállalat eddig csak a kormányba szerelt szenzorok segítségével figyelte a sofőrök magatartását. Ez azonban nem bizonyult jó megoldásnak, ugyanis számos lehetőség van arra, hogy a tulajdonosok kijátsszák ezt a védelmi rendszert. Éppen ezért biztonságosabb megoldást választott a vállalat.

A visszapillantó tükör fölé szerelt kamera a jövőben már nemcsak az utat, hanem a sofőrt is figyelni fogja. A nagyteljesítményű és kifinomult kamerának köszönhetően amellett, hogy az autó észleli, ha a sofőr elhagyja a helyét, a szemmozgását is elemezni tudja. Ez leginkább azért szükséges, mert így kiszűrhető, ha a sofőr a telefonját nézi vezetés közben. Ha a rendszer figyelmetlenséget észlel, jelez a sofőrnek. Egyelőre nem tudni pontosan, milyen funkciókat tartalmaz az újítás, de valószínűsíthető, hogy az autó lassítani is fog, illetve az önvezető funkciót is kikapcsolhatja. A Tesla hozzátette, a kamera adatai, így a felvételek nem fogják elhagyni az autót, csak abban az esetben, ha a sofőr erre külön engedélyt ad.

Egy kis zavar

A Tesla nemrég bejelentette, hogy a Model 3 és a Model Y járműveit radarok nélkül fogja piacra dobni, így ezek a típusok csak és kizárólag kamerák segítségével segítik a sofőrök életét. Hozzátették, ennek következtében néhány funkció korlátozva lesz, amelyeket majd az elkövetkezendő hetekben, különböző szoftverfrissítésekkel orvosolnak. Ez persze azt eredményezte, hogy sok vezetésbiztonsággal foglalkozó non-profit szervezet és magazin leminősítette a Tesla megbízhatóságát, egyebek között az ütközés-előrejelzés és az automatikus vészfékezés funkciók elhagyása miatt. Nagyon kirívó eset, hogy egy autógyártó vállalat a gyártási folyamatok kellős közepén vegyen ki egy biztonsági funkciót a modelljeiből, ám a Teslánál ez nem egyedi eset.

A vállalat 2016-ban a Model X-et automatikus vészfékezés funkció nélkül értékesítette, amit aztán hónapokba tellett korrigálni.

The Conversation

Friss

Milliárdos büntetést kapott a koronavírus elleni védelmet ígérő divatmárka

Az ausztrál versenyfelügyelet (ACCC) 5 millió ausztrál dollárra, azaz több mint egymilliárd forintra büntette a Lorna Jane ruházati vállalatot, amely marketingkampányában azt állította, hogy az új kollekciója meggátolja a koronavírus terjedését.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó:123RF

Elképedsz a budapesti lakásárakon? Prága és Pozsony is drágább

A Deloitte Property Index felmérésében vizsgált 24 főváros közül 2020-ben csupán Rómában csökkent az új építésű lakások ára. Regionális összevetésben Budapest olcsónak számít, még akkor is, ha az itt élők ezt másképpen érzékelik.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Óvatosan a negatív értékelésekkel, mert a sértődős szolgáltató visszavág

Az Egyesült Államokban működő, épületek karbantartásával foglalkozó Executive Roof Services (ERS) vállalat 112 ezer dolláros, azaz nagyjából 34 millió forintos pert akasztott egy washingtoni pár nyakába. Az ERS egy negatív online értékelés miatt fordult a bírósághoz.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!