Egyelőre még csak koncepcióautót mutatott be a Volkswagen, de már jól látható, milyen lesz a várhatóan 2027-ben sorozatgyártásba kerülő Every1.
Méretben az Every1 a 3,6 méteres e-up!, illetve a 4,05 méteres ID. 2all és a 4,07 méteres Polo közé ékelődik be: 3,88 méter hosszú, 1,82 méter széles és 1,49 méter magas, négyszemélyes kialakítású, a csomagtartója pedig 305 literes - írja a HVG.
Első kerekeit egy 95 lóerős új villanymotor hajtja. Végsebessége 130 km/h, hatótávja 250 kilométer körül alakul. Az akkumulátor kapacitását egyelőre nem hozták nyilvánosságra.
Ára az ígéretek szerint 20 000 euró körül (8 millió forint) alakul. A VW jelenlegi legolcsóbb ID.3 villanyautója 33330 euró (13,3 millió forint) ellenében 170 lóerős hátsókerék-hajtást és 388 kilométeres hatótávot kínál.
Kínában 3 millió forint alatti e-autót mutattak be
Eközben Kínában megjelent a Wuling Hongguang Mini EV Four-Door e-autó egészen elképesztő, 2,4 millió forintnak megfelelő áron. Igaz, ez az ár csak jüanban és Kínában érvényes. A városi kisautó mindössze 3256 mm hosszú, 1510 mm széles, és 1578 mm magas, de akár négy személy is utazhat benne, csomagterében pedig alapesetben 123 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 745 liternyi csomag is szállítható. Az autót egy 30 kW teljesítményű hátsó motor hajtja. Hatótávja 205 km, végsebessége 100 km/h.
Nálunk a Dacia Spring a legolcsóbb
Jelenleg a legolcsóbb e-autó Magyarországon a 65 lóerős és 225 kilométeres hatótávú Dacia Spring Expression, amelynek alapára 9,5 millió forint. A jobban felszerelt Extreme verzió 10 millió forintnál kezdődik. A Renault Csoport vezérigazgatója azonban bejelentette, hogy egy körülbelül 18 ezer euróba (7,2 millió forint) kerülő új Dacia fejlesztésén dolgoznak, ami jövőre lehet elérhető. Az autót Európában gyártják majd, a Renault szlovákiai, Novo Mestó-i gyárában, így elkerülhetők a Kínából importált Dacia Springre vonatkozó importvámok.