A PepsiCo bejelentette, negyedével csökkenti az EU-ban forgalmazott szénsavas üdítői és jegesteái cukortartalmát. A társaság további, magasabb tápértékű termékekkel bővíti kínálatát.
Az Európai Unió egyre nagyobb nyomást helyez az üdítőitalokat forgalmazó vállalatokra. Az elmúlt években számos uniós tagállam növelte a cukros üdítőkre, gyümölcslevekre és ízesített vizekre kivetett adóit az elhízás és az egészségtelen életmód visszaszorítása érdekében. Európa a PepsiCo második legnagyobb piaca, így érthető az óriáscég alkalmazkodása a változó igényekhez és környezethez.
Európa fontosabb, mint valaha
A PepsiCo jelen állás szerint 2025-ig 25, míg 2030-ig 50 százalékkal csökkenti termékei hozzáadott cukortartalmát. Egyebek között a Pepsi, a Lipton Ice Tea és 7UP is érintett.
Európában jelenleg csaknem minden harmadik eladott üdítőnk cukormentes, terveink szerint ez a tendencia egyre csak erősödni fog az elkövetkező években.
-mondta Silviu Popovici, a PepsiCo európai üzletágának vezérigazgatója.
A vállalat a jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt fog fektetni az alacsony kalóriatartalmú édesítőszerek és az alacsony zsírtartalmú termékek fejlesztésére, illetve terjesztésére. Tervei szerint a termékek megreformálásával 2030-ra értékesítései elérhetik az 1 milliárd dolláros értéket.
Az európai piac a PepsiCo eladásainak ötödéért felelt tavaly. Jelenleg Észak-Amerika után kontinensük a vállalat második legjövedelmezőbb piaca.
Az európai üdítőitalok iparágát képviselő UNESDA nemrég a Pepsi-hez hasonló terveket tett közzé. Az egyebek között a Coca-Colát is képviselő brüsszeli kereskedelmi szövetég bejelentette, azon dolgozik, hogy 10 százalékkal csökkentse a kontinensen forgalmazott üdítők hozzáadott cukortartalmát.
Portugál pakológép
A piaci igények változásának megfelelően a Coca-Cola is elkötelezett híve az egészséges életmódnak és a csökkentett kalóriatartalmú termékeknek, pár napja azonban egy sokkal kirívóbb eset miatt került az újságok címlapjára. Történt ugyanis, hogy Cristiano Ronaldo a budapesti sajtótájékoztatóján nemes egyszerűséggel elhúzta a kamerák látószögéből az elé készíttet két üveg Coca-Colát. Ezt követően a Coca-Cola piaci értéke nagyjából 4 milliárd dollárral csökkent. Sokan Ronaldóhoz kötötték az értékzuhanást. Mint kiderült, tévesen. A vállalat még áprilisban jelentette be, hogy július elején tulajdonosainak minden részvény után 42 centes osztalékot fizet. A pénzt azonban nem az kapja meg, akinek július elsején van Coca-Cola papírja, hanem az, aki az úgynevezett szelvényvágás napján birtokol részvényt. A szelvényvágás napja pedig épp a sajtótájékoztató napjára esett. Magyarul, aki pénteken a zárás előtti másodpercben vásárolt, annak még járt osztalék, aki hétfőn reggel, annak viszont már nem.
Logikusan ez – minden egyéb tényező változatlansága mellett – 42 centes esést kellene, hogy jelentsen az árfolyamban. A részvény pedig majdnem ennyivel, egész pontosan 47 centtel nyitott alacsonyabban hétfőn (a sajtótájékoztató napján) a pénteki záróárnál. Más kérdés, hogy a kereskedés első perceiben tovább csökkent a jegyzés, valószínűleg azonban még ez sem Ronaldo miatt volt. A New York-i tőzsde ugyanis ottani idő szerint 9.30-kor nyitott, ami itthon délután fél négyet jelentett. A portugálok sajtótájékoztatója azonban csak háromnegyed négykor kezdődött. Addigra pedig a Coca-Cola jegyzése már a napi mélypont közelében volt, ahonnan a nap végére 30 centet emelkedett, ami a cég teljes értékére vetítve 1,3 milliárd dolláros felértékelődést jelent.