A nemzeti versenyhatóság megállapította, hogy a műköröm-építéshez és díszítéshez használt termékeket értékesítő Jacobs-csoport jogsértő kikötéseket alkalmazott a szalonok ellátását végző forgalmazókkal kötött szerződéseiben, így korlátozta a versenyt a magyarországi piacon.

A vállalatcsoport értékesítést végző cégei ugyanis 2010-től megkövetelték a forgalmazóktól, hogy itthon az általuk meghatározott, egységes áron értékesítsenek tovább a műkörmös szalonoknak, a külföldi partnereknek pedig előírták, hogy áraik magasabbak legyenek, mint a magyar árszínvonal.

A műkörmösök így drágábban juthattak hozzá a csoport által értékesített Crystal Nails, BrillBird és MarilyNails termékekhez. A cégcsoport emellett 2009-től területi korlátozásokat is alkalmazott mind a belföldi, mind a külföldi forgalmazói megállapodásaiban. A vállalatcsoport a versenyhatósági eljárásban kiemelkedő együttműködést tanúsított: elismerte a jogsértést és lemondott a döntéssel szembeni jogorvoslat lehetőségéről, valamint olyan önkéntes vállalásokat tett a versenykorlátozás megszüntetése és hatásainak ellensúlyozása érdekében, amelyek közvetlenül szolgálják a fogyasztók érdekeit.

Jóvátétel 

A következő hónapokban a járvány miatt bevezetett korlátozó intézkedések feloldásával a műkörmös szakemberek 22 ezer kupon beváltására kapnak lehetőséget összesen 110 millió forint értékben, amelyekkel árengedményben részesülhetnek a cégeknél vagy forgalmazóiknál lebonyolított vásárlásaikból.

A cégcsoport emellett 12 ezer fertőtlenítő folyadékot és 48 ezer szájmaszkot ajándékoz a szalonoknak, csaknem 30 millió forintért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével, jelentős csökkentést követően 46 millió forint bírságot szabott ki a jogsértésért, amit a cégnek be kell szüntetnie a jövőben.

Európai hatás, magyar öröm

A magyar versenyhatóság beavatkozása az EU több tagállamában is felszámolja a versenykorlátozást, ugyanakkor a jelentős bírságcsökkentés a világjárvány idején hozzájárul a munkahelyek megtartásához. Emellett – az érintett termékek forgalmazói árversenyének megnyílásával, illetve a nekik járó kompenzációs lehetőséggel – a szalonok, műkörmösök jó esélyt kapnak arra is, hogy csökkenthessék fogyasztói áraikat és a magyar nők olcsóbban jussanak hozzá a szolgáltatáshoz. (Képünk illusztráció)

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Reagált a bírálatokra a Ryanair, az utasok járnak jól

A diszkont légitársaság öt napon belül visszafizeti a törölt járatokra szóló jegyek árát a cég csütörtöki bejelentése szerint.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

A szállodások 350 ezerért sem találnak 8 általánost végzett szobaasszonyt

A munkaerőhiány már most, 50-60 százalékos kihasználtságnál is fékezi a növekedést a szállodaiparban, mert azok a szálláshelyek, amelyek reménytelenül próbálják feltölteni üres álláshelyeiket, nem tudnak sem több vendéget fogadni, sem az elvárt színvonalú kiszolgálást nyújtani. Szakmai szövetségük több javaslattal állt elő.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Kínos, mondhatni ciki ügyben bírságolt a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 3 millió forintos bírságot szabott ki az „Év Terméke" díjat korábban osztó cégre, amiért az hiányosan teljesítette a saját maga által vállalt kötelezettségeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!