A Ryanair visszatéríti a törölt járatokra szóló jegyek árát az utasoknak

A diszkont légitársaság öt napon belül visszafizeti a törölt járatokra szóló jegyek árát a cég csütörtöki bejelentése szerint.


Így zajlik a visszatérítés

A diszkont légitársaságot sok kritika érte a járványvédelmi lezárások idején történt járattörlések miatt benyújtott kártérítési követelések kezelésével kapcsolatban. A légitársaság csütörtökön bejelentette, hogy új online felületet hozott létre a visszatérítési igények kezelésére. A törölt járatokra szóló jegyek árait eszerint 24 órán belül egy digitális pénztárcában könyvelik el az ügyfél nevére, amit azonnal fel tud használni új foglalásokra, vagy kérheti visszatérítését, amit öt napon belül teljesít is a társaság.

Önként és dalolva?

A brit versenyfelügyelet az ügyfelek panaszai alapján júniusban eljárást indított a Ryanair ellen annak kikényszerítésére, hogy a törölt járatokra befizetett jegyek árát vissza is lehessen kérni, ne csak újabb foglalásokra felhasználni. Októberben azonban megszüntette az eljárást, miután a Ryanair közölte, hogy minden egyes ilyen kérelmet felülvizsgált, és ahol jogosnak találta a követelést, ott vissza is fizette.

A Wizz Air vagy a Ryanair a fapadosok királya?

A napokban mi is beszámoltunk arról az interjúról, amelyet egy olasz lapnak adott Váradi József. A beszélgetésben a Wizz Air elnök-vezérigazgatója a légiközlekedés helyzetének értékelése mellett kitért cége rivalizálására a Ryanairrel.

Az igazi kérdés nem az, hogy köztünk és a Ryanair között mi zajlik, hanem hogy mi lesz Európa többi légitársaságával – mondta Váradi József, a Wizz Air elnök-vezérigazgatója abban az interjúban, amelyet Milánóban adott a Corriere della Sera újságírójának. Váradi szerint mind ők, mind a vetélytársuk stabil légitársaság, az iparág legalacsonyabb működési költségével, míg a többiek kevésbé hatékony flottával, sokkal magasabb működési költséggel repülnek. A Wizz Air ezért probléma nélkül tud terjeszkedni, és a Ryanairrel is együtt tud élni.

 Melyik cég a nyerő a költséghatékonyságban?

Arra a kérdésre, hogy ha mindkét cég azt állítja magáról, hogy a legalacsonyabbak a működési költségei, akkor melyiknek van igaza, Váradi azt felelte: mindkettőnek. A különbség az, hogy a Wizz Air – mivel riválisánál hosszabb távokon repül – az egy ülésre eső költség egy kilométerre vetített költségét illetően takarékosabb. Az ír légitársaság pedig, amely rövidebb távokat repül, egyszerűen az egy ülésre jutó költséget veszi alapul azoknál a kimutatásainál, amelyekben ő szerepel jobban.

Váradi azt mondta, hogy bár az iparágban jövő nyárra jelentős áremelkedés várható, a Wizz Airnél ez nem így lesz, mert fiatal flottával, alacsony költséggel közlekednek.

Jelenleg nem a hipernyereségesség a fontos, hanem a gyors terjeszkedés, hiszen aki nem terjeszkedik, kikerül az üzletből.


The Conversation

Ne hagyd ki!