Egy orosz nő beperelte a Mekit, mert állítása szerint egy sajtburger reklám miatt kudarcba fulladt a 46 napos húsvéti nagyböjtje.

Az ortodox keresztény vallású nő, Xénia Ovcsinnyikova esete 2019-ben történt. Ovcsinnyikova elmondása szerint az elmúlt 16 évben hűen követte a húsvéti nagyböjt „előírásait", ám két évvel ezelőtt, közel egy hónapnyi önmegtartóztatás után engedett a kísértésnek, amiért a Mekit okolja. Ahogy fogalmazott, meglátta a gyorsétteremlánc ínycsiklandó reklámját, és egyszerűen nem tudott ellenállni a McDonald'scsábításának.

Tartós erkölcsi kár

Ovcsinnyikova „gigantikus", 1000 rubeles, azaz nagyjából 4100 forintos pert akasztott a Meki nyakába. A vádirat szerint a McDonald's megsértette a fogyasztóvédelmi jogszabályokat és a nő vallási érzetét, ezzel tartós erkölcsi kárt okozva neki. A McDonald's egyelőre nem adott ki tájékoztatást az ügy kapcsán.

Faji diszkrimináció?

Nem ez az első eset, hogy a Meki bajba kerül a reklámjai miatt. Nemrégiben az ismert amerikai üzletember, Byron Allen két vállalata az afro-amerikaiakkal szembeni diszkrimináció miatt kezdeményezett eljárást a gyorsétteremlánc ellen. Az indítvány szerint a McDonald's elenyészően kevés olyan médiavállalatot von be a hirdetési kampányaiba, amelyek tulajdonosai afro-amerikaiak. Az 1,6 milliárd dolláros hirdetési keretéből csupán 5 millió dollárt csorgatott ilyen vállalkozásoknak 2019-ben, miközben amerikai fogyasztóbázisának 40 százaléka ebből a körből kerül ki.

Byron Allen személyesen is beperelte a Mekit. Azt szeretné elérni, hogy a vállalat 2024-re a mostani 2-ről 5 százalékra növelje a hirdetési költéseit az afro-amerikaiak által birtokolt médiavállalatoknál. Sőt, azt is elvárja a gyorsétteremlánctól, hogy jobban bevonja azokat a vállalatokat a kampányaiba, melyek nők, ázsiaiak, spanyol ajkúak, vagy éppen az LMBTQ közösség tagjai kezében vannak.

A McDonald's a vádakra reagálva azt közölte, az elmúlt időszakban kétszeresére növelte a korábban alulreprezentált vállalatok bevonását. Hozzátették, szigorúan kivizsgálják az ügyet, és a lehető legkörültekintőbben fognak eljárni.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

Hamarosan érkezik Donald Trump közösségi platformja

Donald Trump bejelentette, hogy 2022-ben hivatalosan is érkezik a saját, TRUTH Social nevű közösségi média platformja, amellyel a nagy technológiai vállalatok „zsarnoksága" ellen venné fel a harcot, valamint biztosítaná a szabad véleménynyilvánítást.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Újabb hét, újabb büntetés: halmozza a rekordokat a Facebook

Az Egyesült Királyság versenyfelügyelete (CMA) magyar forintban számolva több tízmilliárdos büntetést szabott ki a Facebook-ra, mert a közösségi óriás szándékosan megszegte a szigetország versenyjogi szabályait.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Ellepték a katasztrófaturisták a konténerhajókkal teletömött kikötőket

Néhány hónapja valószínűleg senki sem gondolta volna, hogy valami jó is kisülhet a hajózási iparág vergődéséből. Mint kiderült, rengetegen kíváncsiak az óriási teherhajókra, az érdeklődők ellepték a világ nagyobb kikötőit. Az eredmény? Fellendült a turizmus.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!