Az amerikai munkaügyi minisztérium azzal vádolta meg a Hyundai Motor Co koreai tulajdonú autóalkatrész-gyártóját és beszállítóját, hogy egy alabamai gyárban megsértette a gyermekmunka tilalmára vonatkozó törvényeket.
A munkaügyi minisztérium (DOL) szerint az SL Alabama LLC, a dél-koreai SL Corp leányvállalata kiskorú munkavállalókat foglalkoztatott az alabamai Alexander Cityben lévő gyárában − derül ki az amerikai kerületi bírósághoz benyújtott beadványokból, melyeket a Reuters tekintett át.
Az SL Alabama elismerte, hogy gyerekek dolgoztak az üzemben, ahol fényszórókat, hátsó lámpákat és más alkatrészeket gyártanak olyan vállalatok számára, mint a Hyundai és annak Kia leányvállalata. Az SL azt mondta, hogy a kiskorúakat egy külső munkaerő-közvetítő cég alkalmazta, melyet nem nevezett meg.
Az SL Alabama nem először sértette meg a munkaügyi szabályokat azzal, hogy „elnyomó gyermekmunkát" és „16 év alatti kiskorúakat" alkalmazott.
Egy hónapja derült ki, hogy gyermekmunkát alkalmaztak egy másik alabamai autóalkatrész-gyárban is, amelyet a Hyundai leányvállalata, a SMART Alabama LLC üzemeltet. Az alabamai munkaügyi minisztérium akkor közölte, hogy egyeztetni fog a szövetségi hatóságokkal, hogy megvizsgálják a munkaügyi gyakorlatot az üzemben.
A Hyundai közleményében azt írta:
Nem tűrjük az illegális foglalkoztatási gyakorlatot a Hyundai egyik vállalatánál sem. Az irányelveink és az eljárásaink megkövetelik az összes helyi, állami és szövetségi törvény betartását.
A kormány és az alkatrészgyártó közötti megállapodásra vonatkozó javaslatot is benyújtottak a bírósághoz, mely szerint az SL Alabama felhagy a kiskorúak felvételével, megbünteti a vezetőket, akik tudtak a kiskorúak alkalmazásáról, és felfüggeszti a kapcsolatot a gyermekmunkásokat szállító toborzókkal.
A szövetségi és az alabamai törvények egyaránt tiltják, hogy gyerekek ipari üzemben dolgozzanak, mert ezek a munkák veszélyesek lehetnek számukra. A munkaerő-közvetítő cégek országszerte segítenek az ipari munkahelyek betöltésében, a munkajogászok azonban bírálják őket, mert lehetővé teszik a munkáltatóknak, a felelősség áthárítását.
Az új autók piaca egyébként szűkül a mostani válságos időben, a használtaké pedig előre tör, ennek magyar vonatkozásairól itt írtunk. Ha mégis a hazánkban leginkább kelendő új autókra lennénk kíváncsiak, arról itt olvashatunk bővebben.