Íme, a cég, amelynek 45 angyalbefektető szavazott bizalmat
Fotó: Redd on Unsplash

Felforgatná az időrabló online meetingek világát egy startup

A Katch nevet viselő informatikai startup négymillió dolláros befektetéshez jutott. A támogatók között megtalálhatók a Tumblr, a Pinterest, a Square és a Giphy nagyágyúi is.


Valószínűleg mindenki részese volt már egy olyan irodai meetingnek, amelyet egy egyszerű e-maillel is le lehetett volna rendezni. Ráadásul a pandémia kezdete óta a csapatvezetők hetente átlagosan 13 százalékkal több meetinget tartanak, mint 2019-ben. A Katch erre kínál megoldást. A vállalat szakemberei egy olyan applikációt fejlesztettek, amellyel optimalizálni lehet a találkozók hatékonyságát. És ami még fontosabb, kiiktatni azokat, amelyekre semmi szükség nincs. Az app béta verziója már elérhető. Nézzük, mit tud a Katch szoftvere!

Ad hoc

A Katch applikációjának célja, hogy a felhasználók időt spórolhassanak. Ha valaki a Katch applikációján keresztül beszélni szeretne a munkatársával, akkor küldhet neki egy kártyát, amiben leírja, hogy miért szeretne kapcsolatba lépni vele. Ha ez megtörtént, a felhasználók eldönthetik, milyen prioritású az adott kártya. Az érintett féllel akkor lehet beszélgetést kezdeményezni, ha átállítja az állapotát „elérhető"-re. Ez azért is praktikus, mert így nem kell előre meghatározni a meeting időpontját. A felhasználók a saját időbeosztásukhoz igazíthatják a találkozókat.

Van egy másik előnye is ennek a módszernek. Ha valakinek váratlanul felszabadul egy kis ideje, beállíthatja, hogy éppen elérhető, és megejthet egy meetinget, amelyet korábban nem tervezett be.

Illetve szabadon variálhatja a megbeszélések időpontjait. Az egyik társalapító, Paul Murphy szerint az app arra az érdekes jelenségre kínál megoldást, hogy a felhasználóknak többnyire nincs idejük semmire, de mégis sokszor nem tudnak mit kezdeni a szabadidejükkel.

Az applikáció külső és belső kommunikációra is alkalmas. Magyarul az alkalmazottak egymás között is tudnak beszélgetni, illetve a cégvezetők is kommunikálhatnak a külsős befektetőkkel.

Van-e piaca egy ilyen appnak?

Az alapítók szerint erre a kérdésre a válasz egyértelműen igen. A siker kulcsa a változás. Úgy vélik, ha a felhasználók át tudják alakítani a szokásaikat, és el tudnak szakadni a megszokott naptári időbeosztástól, akkor rendkívül jövedelmező lesz a vállalkozásuk.

Az egyik társalapító, Alessandra Knight arról beszélt, hogy sokszor tízszer hatékonyabbnak bizonyultak azok a meetingjei, amelyek spontán alakultak ki. Hozzátette, pontosan tudja, milyen frusztráló, mikor tömve van a naptárunk találkozókkal. Szerinte a Katch remek segítség ezek rendszerzéséhez.

Paul Murphy elmondta, hogy nagy általánosságban a munkavállók találkozóinak 20-30 százalékát csont nélkül át lehetne vezetni a vállalatuk appjába. Ezek többnyire rövid, kisebb prioritású meetingek, amelyek csak a felhasználók idejét zabálják. A Katch segítségével ezeket a lehető legidőtakarékosabb módon tudnák ütemezni.

Mindenesetre a befektetők látják a vállalatban a fantáziát. Több mint 45 angyalbefektető állt be a Katch mögé.

Ne hagyd ki!