Repülési tapasztalattal nem rendelkezőket is vár pilótának a WizzAir légitársaság. A kereskedelmi pilótaengedély megszerzése nem könnyű, ám azok, akik sikerrel elvégzik a programot, milliós kezdőfizetéssel indíthatják légügyi karrierjüket.


​Pilóta és stewardess kerestetik

A Wizz Air 2030-ig 4600 pilótával tervezi bővíteni munkatársai számát, és ehhez már elindította az új pilóták toborzását - közölte a diszkont légitársaság. Idén már 150 új pilótát kiképeztek, és a létszámot több mint 300 további szakemberrel kívánják bővíteni az év végéig annak érdekében, hogy a légitársaság újra a járvány előtti kapacitásán működjön, és elérje a 2021-es évre tervezett célkitűzéseit. Hangsúlyozzák, várják tapasztalt kapitányok és elsőtisztek, valamint repülési tapasztalattal nem rendelkezők jelentkezését is, mert a Wizz Air Pilot Academy Programban nekik is lehetőséget biztosítanak a kereskedelmi pilótaengedély megszerzésére. A nagy létszámú pilótatoborzás mellett a Wizz Air mind a 43 bázisán légiutas-kísérők jelentkezését is várja.

​Hogy lehet valakiből pilóta?

Már korábban is volt arra példa, hogy a WizzAir pilótaképző programot indított, gyaníthatóan most is hasonló megmérettetés vár a résztvevőkre. A tanfolyam tandíjas, a jelölteknek pár éve 61 ezer euró (21 millió forint) feletti összeget kellett kifizetniük, de ennek több mint háromnegyedét akkor a légitársaság előfinanszírozta azon jelentkezőknek, akik megfeleltek az előzetes feltételeknek. (Azt nem tudni, hogy ez a segítség most is elérhető lesz-e?) Maga a képzés 17-21 hónapig tart és 750 órás földi képzésből, 60 órás szimulátoros gyakorlásból és 145 órás repülési gyakorlatból áll. A tanfolyamot a WizzAir követelményei , előírásai szerint külső pilótaképző vállalkozások bonyolítják le.

​Milliós kezdőfizetés

A Wizz Air pilótáinak fizetését rendszeresen összemérik a piaci benchmarkokkal, és biztosítják, hogy versenyképes csomagot tudjanak ajánlani. A teljes fizetés függ a pilóta légitársaságnál eltöltött éveinek számától és az adott hónapban repült időtől is. A pontos összeget nem lehet tudni, de a piaci pletykák szerint a kezdő fizetés havi 3500-4000 euró lehet , ami forintban számolva 1,2-1,4 millió forintot jelent.

​Komoly veszteséget szenvedtek

A WizzAir légitársaság az idén márciussal zárult 2020/2021-es pénzügyi évét 739,0 millió euró, az előző évi 2,761 milliárd eurónál 73,2 százalékkal alacsonyabb bevétel mellett 576 millió euró veszteséggel zárta az előző évi 281 millió eurós nyereséggel szemben. A Wizz Air jelenleg 141 darab Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet. A légitársaság az elmúlt egy évben több mint 300 új járatot és 18 új bázist nyitott.

The Conversation

Friss

Fotó: airbus.com

Nyáron már termel a gyulai Airbus-gyár – Ilyen helikoptereket láthat el

Jövő júliusban kezdi meg a termelést a gyulai Airbus-gyár, ahol a repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak majd precíziós alkatrészeket.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Gigabírság: A versenyhivatal lecsapott Bige László cégére és társaira

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Nitrogénművek Vegyipari Zrt. és vállalkozáscsoportja jogsértően törekedett éveken keresztül a partnerek és a cégcsoport közötti, illetve a viszonteladó partnerei közötti verseny, valamint az import korlátozására. Az eljárásban összesen 11 hazai szereplő volt érintett, amelyből kettő elismerte a jogsértést. A hivatal 14,1 milliárd forintos bírságot szabott ki. A Nitrogénművek közölte, hogy egyelőre részletesen tanulmányozza, de érdemben elutasítja és bírósági úton mindenképpen megtámadja a döntést.


TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Így néz ki Magyarország első elektromos autója – Mutatjuk a fotókat!

Ma megkezdték a Mercedes-Benz EQB sorozatgyártását Kecskeméten. Ez az első tisztán elektromos meghajtású modell, amelyet Magyarországon gyártanak.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!