Elveszítheted az alkalmazottaidat, ha nem figyelsz ezekre a hibákra
Fotó: Leon on Unsplash

Néhány tipp, hogy ne hagyjanak faképnél a dolgozóid a járvány után

Egyre több távmunkás életében közeledik az a dátum, amikor vissza kell térni az irodai munkavégzéshez, legalább részlegesen. Ezzel az a baj, hogy a munkavállalók nagyon megszerették a home office világát. Olyannyira, hogy inkább felmondanak, mint hogy visszatérjenek az irodába.


A PWC felmérésében arra kereste a választ, hogyan vélekednek az emberek a távmunkáról. 1200 munkavállaló vett részt a kutatásban. A válaszadók 55 százaléka minimum három napot home office-ban töltene egy héten, de lehetőség szerint inkább többet. Odáig fajultak a dolgok, hogy sok alkalmazott azért mondott fel az elmúlt hónapokban, mert a munkaadók vissza akarták hívni őket az irodákba. Rose Gailey, a vállalati kultúra szakértője arról beszélt a Business Insidernek, szerinte milyen stratégiákat kellene a munkaadóknak alkalmazniuk, hogy megelőzzék a dolgozók felmondását.

Vezess empatikusan

A munkavállalók nem az olyan kézzelfogható változók miatt mondanak fel, mint a fizetés vagy az irodai munkavégzés – persze ezek is befolyásoló tényezők, de sokkal valószínűbb, hogy azért fognak felmondani, mert nem érzik azt, hogy támogatnák, megbecsülnék őket

-mondta a szakember.

A vezetők legnagyobb tévedése, hogy azt hiszik, a vírus lecsengése után minden visszatérhet a régi kerékvágásba. Új igények és irányvonalak alakultak ki, amelyek nagyobb rugalmasságot és alkalmazkodást igényelnek a vállalatoktól. Rose Gailey úgy véli, azok lesznek a legsikeresebb vezetők, akik empátiával, emberségesen vezetik a cégeiket.

Tervezd meg a visszatérést

A vezetőknek ugyanolyan prioritásként kell kezelniük a dolgozók irodai visszatérését, mintha épp egy cégvásárlás, vagy egy új termék bevezetése előtt állnának. A stratégiai tervezés elengedhetetlen, amit a vállalati kultúrára és a teljesítményre kell alapozni, mindezt jövőcentrikusan.

Fő a kommunikáció

Gailey szerint kritikus fontosságú a munkavállalók és a cégvezérek közötti megfelelő kommunikáció. Egy friss tanulmány szerint az alkalmazottak 47 százaléka arról panaszkodott, hogy a cégük semmilyen információt nem osztott meg velük az irodai visszatéréssel kapcsolatban. Éppen ezért nagyon fontos a megfelelő kommunikáció, amikor a vállalatok visszajelzést kérnek a dolgozóiktól, melyek alapján finomhangolhatják az információáramlást.

Rugalmas vállalati kultúra

Az alkalmazottak kiemelkedő teljesítményének és jólétének a kulcsa a rugalmas munkakörnyezet. Ehhez viszont elengedhetetlen, hogy hiteles és agilis legyen a vállalat.

Gailey szerint az elmúlt 15 hónap olyan változást gyorsított fel, ami már régen esedékes volt. És szerencsére egyre több munkaadó belátja, hogy a vállalati kultúra többet jelent, mint egy helyet , ahova csak dolgozni járnak az emberek.

Ne hagyd ki!