A járvány után könnyű okosnak lenni? Aki előtte is az volt, jobban járt
Fotó:123RF

Figyeltek a dolgozókra, dupláztak a járvány alatt

A koronavírus-járvány idején az amerikai streaming-szolgáltató, a Twitch napi felhasználóbázisa egy év alatt 17,5 millióról 30 millióra nőtt. Ahhoz, hogy a vállalat a megnövekedett igényeket megfelelően ki tudja szolgálni, rengeteg energiát fektetett az emberi erőforrás menedzsmentbe. Lenke Taylor, a vállalat HR osztályának vezetője arról beszélt a Business Insidernek, hogyan őrizték meg a home office elterjedése mellett a vállalati kultúra színvonalát.



A Twitch működésének lényege az irodai együttműködés. Lenke Taylor úgy látja, a távmunka hatására meggyengültek ezek a kapcsolatok, és veszélybe került az egész vállalati kultúra. A Twitch abban tudott újítani, hogy átvitte a virtuális térbe az irodában bevált módszereket.

Sütik és főzőtanfolyamok

A Twitch legtöbb kezdeményezése a kultúra iránti elkötelezettségen és a munkavállalók szenvedélyén, illetve közvetlen hozzájárulásán alapult. Lenke Taylor már a pandémia előtt is kerekasztal beszélgetéseket szervezett, ahol a munkavállalók visszajelzései alapján próbálta tökéletesíteni a cég módszereit. A home office beköszöntével ezeket a visszajelzéseket még figyelmesebben kezelte. Fontos megjegyezni, hogy a Twitch felépítése mellőzi a hierarchikus jellemzőket. Persze megvannak a hatásköri különbségek, de mindenki egyenlő, a gyakornokoktól kezdve egészen a vezérigazgatóig. Taylor szerint, az, hogy folyamatosan nyomon követi az alkalmazottakat, visszajelzéseket kér tőlük és épít a véleményükre, nagyban hozzásegíti ahhoz, hogy ne HR-vezetőként, hanem csapattagként tekintsenek rá. A szakember úgy véli, nincs pontos recept a tökéletes vállalati kultúrára. Minden cégnél egyedileg kell kialakítani ezt a stratégiát, amit az emberek igényeire kell szabni. Ne de térjünk vissza a pandémiás megoldásokra.

Ezek voltak a Twitch legfőbb intézkedési a vírus alatt:

  • virtuális eseményeket szerveztek, például közös főzőtanfolyamot, de akkor is összehívták a dolgozókat egy online „bulira", ha új csapattag szegődött a vállalathoz
  • mentális, érzelmi támogató mentorálásokat tartottak, illetve segítettek a dolgozóknak kialakítani a megfelelő otthoni környezetet a munkához
  • a vállalat szükség szerint módosított munkakörülményeket, illetve áthelyezési terveket kínált az alkalmazottak számára
  • persze a sütik sem maradhattak ki, a Twitch HR-esei rendszeresen sütidobozokat küldtek ki a munkavállalóknak
Lenke Taylor a munkatársai támogatását tartja legfontosabb feladatának, aminek az az alapja, hogy feltérképezi, mire van szükségük, majd mindent megtesz azért, hogy kiszolgálja az igényeiket. A szoros együttműködésnek és a csapatának köszönhetően kijelenthette, sikeresen átvitték a virtuális térbe a cég jól bevált irodai

Nyomonkövetés és elszámoltatás

Lenke Taylor a sokféleségre, az egyenlőségre és a befogadásra építette a stratégiáját. Az elszámoltathatóságot tartotta szem előtt, miközben javítani akarta a munkavállók toborzási folyamatainak, továbbképzéseinek és támogatási rendszereinek minőségét. Taylor azt is hozzátette, hogy az adatok segítségével nyomon követi a munkavállalók fejlődését, értékeli a fizetésbeli egyenlőtlenségeket, és ha indokolt, számonkéri, elszámoltatja a vezetőséget.

Emellett az alulreprezentált csoportok alkalmazottait célzó mentorálási programokat is bevezetett.

A szakember hozzátette, ahogy a kiszámíthatatlanság az életünk megszokott része lett, úgy jött rá, mennyi egyedi tényező befolyásolja az alkalmazottak lojalitását és fejlődését. Éppen ezért fontos, hogy mindenkiből a legjobbat hozza ki, illetve ösztönözze a munkavállalókat a csapatmunkára. Akkor is, ha mindenki otthonról dolgozik.

Valószínűleg ennek az odafigyelésnek köszönhető, hogy ilyen sikeres cég a Twitch. A bevételei idén elérhetik az 1,65 milliárd dollárt. A Twitch -nek 5947 dolgozója van.

Ne hagyd ki!