1. Strandon netező vevők
Ilyenkor sokan a tengerpartról és nyaralóból követik a honlapokat. Vagyis laptop helyett telefonról. Ezért a weboldalak mobilnézete még fontosabb: legyen kis képernyőn is jól átlátható. Ellenőrizzük, milyen élményt nyújt a honlapunk okostelefonon. Itt elég a kevesebb menüpont és a rövidebb tartalom.
Fontos a dizájn is: ha a szezon hangulatát tükrözi cégünk honlapja vagy Facebook oldala, már az is növeli a konverziót. Érdemes kipróbálni a nyárias elemeket (vízpart), élénk színeket (pink, narancs) a honlapunk felső sávjában vagy kampányainkban. Közösségi fiókunk frissítése is nagyszerű szezonális ötlet.
2. Díjtalan ajánlatok
Szabadság alatt kevesen rendelnek, ám olvasgatnak és videókat néznek, így díjtalan anyagokkal könnyen felkeltjük a célpiac figyelmét. Ilyenek a videók, hasznos tippek, rövid online előadások.
Egy divatáru-kereskedő a nyár utolsó hónapjában 16 ezer fős adatbázist épített fel potenciális vásárlóiból. Honlapja látogatói néhány adat közlésével egyéni tanácsokat kaptak az öltözködéshez. Így kis költséggel jutott a cég email-címekhez, telefonszámokhoz. Ősszel pedig túlszárnyalták a tervet – hála a kibővült adatbázisnak.
3. Kapcsoljunk nyári fokozatra
Nyaralások alatt más témák ragadják magukkal a közönséget. Keressünk kötődést a termékünkhöz fűződő tartalmak és az évszak közt. Például a Cégmenedzser, amely vállalatirányítási rendszereket forgalmaz, év közben azt kommunikálja, hogy a döntéshozó jobban átlátja vállalatát az ő szoftverük segítségével. De nyáron aktualizálja ezt, a fotón egy szörfös, öltönyös férfi mellett a felirat: „Érd el hamarabb a céljaid!”
A nyári kifejezések vagy szlengek is közelebb viszik a fogyasztóhoz termékeinket, függetlenül attól, hogy mennyire komoly vagy magas árú terméket forgalmazunk. Kampányaink sikerét növelik az aktuális szavak: csobbanás, tengerpart, kánikula… Szezonális hashtagekkel is szórakoztathatjuk az olvasókat: „#nyári éjszakák” „#summercampaign”.
4. Automatizmusok kiépítése
Kiváló alkalom a nyár arra, hogy elkészítsünk több automata lépést, ami ősszel és jövőre is önműködően tereli hozzánk a vevőket.
- 3-4 üdvözlő levelet írunk új érdeklődőink köszöntésére
- adatbázisunkat szegmentáljuk, és erre külön kommunikációt építünk, például vevők, törzsvevők, férfiak, nők, cégvezetők, felső vezetők szerint differenciálva
- vásárlás után automatizálunk egy véleménykérőt vagy egy következő értékesítési levelet
- előre beütemezzük posztjaink megjelenését a közösségi médiában.
5. Forró kampányok
Többször találkozom munkám során azzal, hogy egy kampány lezárása után sem csökken jelentősen a honlapra érkező forgalom. Ennek oka, hogy a vevők szeretik az árengedményeket, ajándékokat, nyereményjátékokat, és szívesen látogatnak vissza olyan oldalakra, ahol izgalmas a kommunikáció. Ha a szezont például az értékesítés okaként használjuk, egy nyári akció sürgető érzést kelt a fogyasztóban, így a tétovázó potenciális ügyfeleket lejjebb mozgathatja az értékesítési tölcsérben, hogy hamarabb vásároljanak.
Kiválóan működnek a nyári ajándékkal megspékelt ajánlatok is. A B2B ipari szegmensben is remek ajánlatnak bizonyult, hogy a megrendeléshez egy felfújható jakuzzit kapott a vevő. Legyünk bátrak, és a szórakozás hónapjaiban merjünk ötletes kampányt indítani, például ha a hőmérséklet eléri a 30 °C-ot, akkor ajándékot adunk a vásárlása mellé. Tudjuk, hogy most az áremelések időszakát éljük, de azért ne feledkezzünk meg arról, hogy a vevőt szükséges megtartanunk.
Sok marketingötlet létezik tehát, amellyel elérhetjük, hogy a napsütötte nyári hónapokban is felkeltsük célpiacunk figyelmét, és így az uborkaszezon hatását elkerüljük vagy csökkentsük.